نقش افسران جنگ نرم در جنگ تحمیلی رژیم صهیونی بر ایران اسلامی

در شرایط جنگی اصحاب رسانه در کسوت افسران جنگ نرم باید با اقتدار وارد شوند و همه تلاش دشمن صهیونی برای غلبه بر افکار مردم ایران را بی‌ثمر کنند و با اقدام متقابل نبض اذهان مردم سرزمین‌های اشغالی را در دست بگیرند.
کد خبر: ۷۵۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۷ - 22June 2025

گروه فرهنگ دفاع‌پرس ـ رسول حسنی ولاشجردی؛ شایعه پراکنی، القای یاس و ناامیدی و مغشوش کردن شرایط برای فریب افکار عمومی اقداماتی است که دشمن برای ایجاد ضعف ملت مورد هدف در شرایط جنگی استفاده می‌کند. مسلما مردمی که سواد رسانه‌ای ندارند و یا بر تفکیک اخبار درست و نادرست منتشر شده از سوی رسانه‌ها احاطه ندارند در دام عملیات فریب دشمن می‌افتند، بخصوص در این شرایط که ابزار دسترسی به همه رسانه‌ها سهل‌تر شده است.

نقش افسران جنگ نرم در جنگ تحمیلی رژیم صهیونی بر ایران اسلامی

از روز ۲۳ خرداد که رژیم صهیونیستی جنگی را علیه مردم ایران تحمیل کرده است و تعدادی از فرماندهان نظامی، دانشمندان و مردم غیرنظامی را به شهادت رسانده علاوه بر به کارگیری انواع تسلیهات نظامی، از سلاح رسانه به منظور تسلط بر اذهان مردم ایران و ایجاد جنگ روانی نیز بهره برده است و برای این منظور سعی کرده تا با حمله سایبری به رسانه‌های جمعی و حتی حمله نظامی به سازمان صدا و سیما مانع نشر اخبار درست و تائید شده به مردم شود.

هر چند بخش مهمی از تلاش دشمن صهیونی در این فضا ناکام مانده است، اما نباید از تلاش عده‌ای از منافقان داخلی و خائنان به مردم و کشور غافل شد که با نشر اکاذیب در بستر فضای مجازی سعی در فریب افکار عمومی دارند، در این میان نقش رسانه‌های جمعی مانند خبرگزاری‌ها در کنار صدا و سیما بسیار حساس، کارآمد و راهبردی است. اگر اصحاب رسانه به اهمیت ابزاری که در دست دارند واقف شوند و به این حقیقت که سلاح رسانه در جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی به اندازه تسلیحات نیرو‌های مسلح تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و با تسلط بر این رسانه می‌توانند بسیاری از نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

مقابله با شایعه پراکنی و نشر اخبار درست و تایید شده، القای حس امیدواری مبتنی بر واقعیت، تنویر افکار عمومی برای بیرون راندن مردم از دام رسانه‌ای دشمن مهمترین وظیفه اصحاب رسانه در شرایط جنگی است. واضح است وظیفه رسانه‌ها تنها به نشر اخبار محدود نمی‌شود چرا که مهمتر از انتشار خبر، تحلیل حوادث و رویداد‌های خبری است. مخاطبان رسانه‌ها بعد از مطلع شدن از یک خبر خاص با سوالات متعددی مواجه می‌شوند که تمایل دارند پاسخ آنها را دریابند، کارشناسان رسانه‌ها می‌توانند با ارائه تحلیل جامع، مخاطبان را از سردرگمی بیرون بیاورند و یک فضای امن روانی در جامعه ایجاد کنند.

فراگیر شدن ویدئو‌های مرتبط با حمله رژیم صهیونیستی به سازمان صدا و سیما و واکنش عوامل برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی نسبت به این حادثه شرایطی را که می‌رفت به نفع رژیم صهیونیستی تمام شود با اقتدار به سود ایران اسلامی تغییر داد و موجی از حس همدلی ملی و پیروزی بر اقدام خصمانه دشمن بوجود آورد. این حادثه فراموش نشدنی نشان داد که اصحاب رسانه نه تنها در موضوع امیدآفرینی و تنویر افکار عمومی می‌توانند نقش آفرین باشند که در القای حس اقتدار ملی نیز موثر باشند و در میدان نبرد با دشمن همپای نیرو‌های مسلح وارد شوند.

مختصر اینکه این شرایط جنگی که به مثابه آزمونی بزرگ برای همه اقشار ملت ایران است اصحاب رسانه در کسوت افسران جنگ نرم باید قدرتمند، ثابت قدم و با اقتدار وارد شوند و همه تلاش دشمن صهیونی برای غلبه بر افکار مردم ایران را بی‌ثمر کنند و با اقدام متقابل نبض اذهان مردم سرزمین‌های اشغالی را در دست بگیرند. به تعبیری دیگر علاوه بر تقویت پدافند فرهنگی برای قدرتمند عمل کردن آفند فرهنگی بکوشند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار