علی برجی:

بهترین زمان برای اجرای "بذار یه امشب بگذره" محرم و صفر است

کارگردان نمایش "بذار یه امشب بگذره" گفت: سالن سازی و اجرای تئاتر در شهرستان، تنها راه خارج شدن از بن بست است.
کد خبر: ۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵ - 09December 2013

بهترین زمان برای اجرای

علی برجی که به همراه مریم فتحی نمایش "بذار یه امشب بگذره" را کارگردانی میکند در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: با هماهنگیهایی که با مسئولین انجام شد موفق شدیم در روزهای پایانی جشنواره مقاومت این تئاتر را در سالن چهار سو و در حضورعلی مراد خانی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت اجرا کنیم.

وی افزود: طبق دستور آقای مرادخانی قرار شد که در یک زمان مناسب این تئاتر را در یکی از سالن های تئاتر شهر اجرا کنیم ولی به دلیل اینکه گروه های تئاتر زیادی در نوبت اجرا هستند تاکنون امکان این کارفراهم نشده است. در مذاکراتی که با مسئولین تئاتر داشته ایم قول سال نود و سه را به ما داده اند اما با این ازدحامی که در نوبت اکران وجود دارد بعید است که در همان موقع هم بتوانیم این نمایش روی سن ببریم.

کارگردان تئاتردفاع مقدس ادامه داد: تنها راه برون رفت از این وضعیت ساخت سالن های جدید است. البته مسئولین می توانند با برنامه ریزی هایی که می کنند شرایط حضور گروه ها را در شهرستانهای مختلف فراهم کنند. گروه ما برای رفتن به شهرستان آمادگی کامل دارد، ما قبلا هم این کار را کرده وتئاتر "ماه مهر از سال شصت" را دراستان گلستان به مدت ده شب اجرا کرده ایم.

وی تصریح کرد: نویسنده "بذار یه امشب بگذره" ابراهیم رهگذر است و داستان آن در مورد رزمنده و جانبازی است که طبق وصیت مادرش خانه ای را وقف عزارداری امام حسین کرده و هر سال این مراسم را در آنجا اجرا می کند، شرایط عوض می شود و برادرکوچک تر او تصمیم می گیرد حسینه را بکوبد و آنجا رابه مکانی تجاری تبدیل کند اما برادر جانباز با او مخالفت و یادآوری می کند که این خانه وقف امام حسین شده و خود او باید در این مورد تصمیم بگیرد.

علی برجی خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای اجرای این تئاتر محرم و ماه صفر بود که متاسفانه شرایط لازم فراهم نشد. برخی از گروههای تئاتر که کارههای متوسطی دارند به دلیل داشتن ارتباطات با مدیران بودجه های خوبی را می گیرند و تئاترشان را به موقع روی سن می برند . اگر این بودجه بین چند گروه تقسیم شود عادلانه تر خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار