نخستین همایش مردمی دیابت در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود

نخستین همایش مردمی دیابت با حضور مسئولان لشکری و کشوری و بیماران دیابتی نیروهای مسلح در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ - 09December 2013

نخستین همایش مردمی دیابت در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین همایش مردمی دیابت به همت اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با حضور مسئولان لشکری و کشوری و بیماران دیابتی نیروهای مسلح در بیمارستان هاجر نزاجا برگزار میشود.
 
امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی، دبیر همایش مردمی "دیابت و پیشگیری از عارضههای آن"، هدف از برگزاری این همایش را ارتباط مستقیم بیماران و متخصصان این حوزه با یکدیگر عنوان کرد و افزود: در این همایش که صبح فردا با حضور دکتر باقر لاریجانی، رئیس انجمن غدد متابولیسم در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار میشود، شرکت کنندگان در همایش با عوارض و راه های جلوگیری از دیابت آشنا میشوند و سوالهای خود رابا متخصصین در میان میگذارند.
 
وی با بیان این که براساس آمار پزشکی، حدد 4 تا 5/8 درصد جمعیت دنیا مبتلا به دیابت هستند که این رقم در کشور ما بین  4 تا 5 درصد است، خاطرنشان کرد: در کشور  ما سه میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت تخمین زده میشوند و سالانه 60 هزار نفر در کشور دچار زخم پای دیابتی میشوند که 17 هزار نفر از آنان عضو خود را از دست میدهند.

امیر رجبی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص، تصریح کرد: هزینه مراقبت از زخم دیابتی، بیش از پنج هزار دلار به ازای هر بیمار است که این هزینه با احتساب هزینههای ناشی از قطع عضو به 20 تا 40  هزار دلار افزایش مییابد.
 
رئیس بیمارستان هاجر با تأکید بر این که سالانه 30 تا 40 درصد از منابع  قابل دسترس جامعه صرف هزینه زخم پای بیماران دیابتی و عارضههای ناشی از آن میشود، گفت: این در حالی است که حدود  50 تا 80 درصد زخم های پای بیماران دیابتی قابل پیشگیری است و این، اهیمت برگزاری این همایش را چند برابر میکند.
 
وی گفت: یکی از اهداف ما در برنامهریزی برای این همایش، توجه دادن عموم مردم و بیماران به این مساله بوده که با شیوههای پیشگیری این بیماری آشنا شوند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار