«امداد زائر کرمانشاه» با بیش از ۱۸۰ خادم داوطلب در خدمت زائران اربعین

مدیر اجرایی ساماندهی امداد زائر کرمانشاه گفت: امداد زائر کرمانشاه با بیش از ۱۸۰ خادم داوطلب، به‌صورت ۲۴ ساعته و در پنج حوزه اصلی اسکان، تغذیه، خدمات خودرویی، راهنمایی، پزشکی حقوقی، به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۹ - 30July 2025
به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «عباس گودینی» مدیر اجرایی ساماندهی امداد زائر کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، از گستردگی و تنوع خدمات امداد زائر خبر داد و اظهار داشت: این سامانه ۲۴ ساعته در ایام اربعین در خدمت زائرین است.
«امداد زائر کرمانشاه» با بیش از ۱۸۰ خادم داوطلب در خدمت زائران اربعینوی با اشاره به پنج گروه اصلی خدمات این سامانه از راهنمای زائر، اسکان، تغذیه، خدمات خودرویی و حوزه حقوقی نام برد و گفت: هر یک از این حوزه‌ها دارای زیرشاخه‌های متنوع بوده و به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
مدیر اجرایی امداد زائر کرمانشاه اشاره کرد: سامانه پیامکی با شماره ۱۰۰۰۳۱۳۸۰ و شماره تماس ۰۸۳۳۱۳۸ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیازهای زائرین است.
وی درباره پیشینه عنوان «امداد زائر»، گفت: استان کرمانشاه از قدیم‌الایام به عنوان دروازه کربلا و گذرگاه شهدا شناخته شده و سامانه امداد زائر نیز برگرفته از همین سابقه تاریخی شکل گرفته است. این سامانه حدود یک دهه پیش با هدف رفع نیازهای زائرین در مسیر اربعین و ایجاد خدمات رفاهی مختلف آغاز به کار کرد.
وی تاکید کرد: امداد زائر وسیع‌ترین موکب مردمی کشور است که با بیش از ۱۸۰ تا ۲۰۰ خادم در ایام اربعین به زائرین خدمت‌رسانی می‌کند. این سامانه مردمی است و از مردم برای مردم تشکیل شده تا هر خدمتی که در حوزه تخصصی نیاز باشد، به زائرین ارائه شود.
گودینی ادامه داد: وقتی زائر وارد استان کرمانشاه می‌شود، یک پیامک خوش‌آمدگویی به همراه اطلاعات تماس امداد زائر دریافت می‌کند. همچنین بنرهای اطلاع‌رسانی در جاده‌ها و مبادی ورودی نصب شده‌اند. خادمین ما به صورت میدانی در نقاط مختلف استان تا مرز خسروی و حتی داخل خاک عراق حاضر هستند تا در هر نیاز اسکان، تغذیه، پزشکی یا خدمات خودرویی، پشتیبانی لازم را فراهم کنند.
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه از فعال بودن ۲ پویش مردمی «بیت الحسین» و «یک لقمه عشق» در حمایت از زائران سخن گفت و افزود: بانک اطلاعاتی کامل از تمامی مواکب مردمی در استان داریم و در صورت نیاز زائر، به سرعت ارتباط با مواکب بیت الحسین برقرار شده و محل اسکان با شماره مسئول موکب و آدرس دقیق ارسال می‌شود. حتی یک نرم‌افزار اختصاصی داریم که روند خدمت‌رسانی را سرعت می‌بخشد.وی همچنین از ظرفیت آشپزخانه مرکزی سامانه که روزانه ۲ هزار پرس غذا پخت می‌کند و همچنین پویش مردمی «یک لقمه عشق» که روزانه بین یک‌هزار تا ۲ هزار لقمه غذا توزیع می‌کند، یاد کرد.
گودینی در ادامه، گفت: هر نوع سانحه یا مشکل پزشکی که ممکن است برای زائر پیش بیاید، تیم‌های همراه بیمار آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین در حوزه حقوقی نیز خدمات لازم به زائرین ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت و شیوع مشکلات خودرویی در ایام اربعین، توضیح داد: خرابی خودرو و سوانح رانندگی بسیار شایع است. در امداد زائر تلاش شده تا تمامی نیازهای مرتبط با خودرو، از جمله خدمات مکانیکی، برق خودرو، تأمین قطعات یدکی و حتی جابجایی خودروهای آسیب دیده، به بهترین شکل پوشش داده شود.
گودینی افزود: با تماس زائرین، اپراتورهای ما به سرعت به کمک آنها می‌شتابند و در صورت نیاز، مکانیک‌ها و یدک‌کش‌های مورد اعتماد و داوطلب به محل اعزام می‌شوند تا دغدغه‌ای برای زائرین باقی نماند.
مدیر اجرایی امداد زائر از ارائه خدمات حقوقی به زائرین، خبر داد: چنانچه مشکل حقوقی پیش بیاید، متخصصان داوطلب ما آماده‌اند تا پیگیری‌های قانونی و حقوقی را برای زائران انجام دهند، حتی اگر امکان توقف طولانی‌مدت در استان را نداشته باشند.
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه خاطرنشان کرد: امداد زائر یک سامانه و موکب مردمی است و بر مردمی‌سازی اربعین تأکید دارد. هر کسی که بخواهد در زمینه تخصصی خود خادم الحسین شود، ما آمادگی داریم در کنارشان باشیم تا خدمات به بهترین شکل به زائران ارائه شود.
وی افزود: کرمانشاه، دروازه کربلا، از قدیم‌الایام محل عبور زائران بوده و تلاش ما احیای این عنوان و خدمت‌رسانی مطلوب از نقطه ورود استان در کنگاور تا مرز خسروی و حتی در داخل خاک عراق در استان دیالی است.
گودینی درباره فعالیت سامانه در خارج از ایام اربعین، گفت: سامانه امداد زائر ظرفیت فعالیت در مناسبت‌های مختلف مثل جشن غدیر و موارد خاص دیگر را دارد. مثلاً در ماه گذشته در جریان جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی، این سامانه فعال و خدمات‌رسانی خود را آغاز کرد.
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تماس با سامانه امداد زائر برقرار شده است. بیشترین درخواست‌ها مربوط به خدمات اسکان و تغذیه است که از نیازهای اولیه زائران به شمار می‌آید و سایر خدمات در رده نیازهای ثانویه قرار دارند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار