ژنرال آمریکایی خبر داد:

افزایش دو برابری شمار عناصر داعش در لیبی

فرمانده ستاد آفریقایی ارتش آمریکا می‌گوید، شمار عناصر گروه تروریستی داعش در لیبی، طی یک سال گذشته ۲ برابر شده و اکنون به رقمی تا ۶ هزار رسیده است.
کد خبر: ۷۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ - 08April 2016

افزایش دو برابری شمار عناصر داعش در لیبی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، ژنرال «دیوید رودریگوئز» فرمانده ستاد آفریقایی ارتش آمریکا، روز پنجشنبه در گفتوگویی مطبوعاتی عنوان داشت، شمار عناصر گروه داعش در لیبی، طی یکسال گذشته 2 برابر شده و در حال حاضر به رقمی بین 4 تا 6 هزار افزایش یافته است.

ژنرال رودریگوئز تصریح کرد، پایگاه داعش در لیبی شهر «سرت» است، ولی این گروه تروریستی در «درنه»، «بنغازی» (شرق) و «صبراته» (غرب) حضور دارد.

وی گفت: «در بنغازی، درنه و همچنین صبراته (گروههای مسلح لیبی) علیه داعش میجنگند از اینرو برای آنها (داعشیها) انجام عملیات دشوار است.»

فرمانده ستاد آفریقایی ارتش آمریکا با استناد به ارزیابیهای دستگاههای اطلاعاتی این کشور درباره رشد داعش، گفت: «آنها با رشد داعش در برخی مناطق لیبی مواجه شدهاند؛ این عناصر از شمال آفریقا و نیز عراق و سوریه وارد لیبی شدهاند.»

وی افزود، گروه داعش در لیبی قصد دارد حملاتی را علیه اهدافی در غرب انجام دهند و ادامه «همان تهدیدی هستند که داعش اصلی به وجود آورده است.»

ماه مارس، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند، نفوذ و قدرت گروه داعش در لیبی به طور چشمگیری رو به افزایش است.

کارشناسان هشدار دادهاند که این گروه تروریستی در حال سربازگیری از عشیرهها، و یا افسران ارتش در دوره «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین لیبی نیز هست

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار