حشمتیان به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در لبنان/ برنامه‌ریزی برگزاری این جشنواره در عراق و سوریه

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقامت در بیروت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه را سال آینده در عراق و سوریه نیز برگزار کنیم.
کد خبر: ۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 12April 2016

برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در لبنان/ برنامه‌ریزی برگزاری این جشنواره در عراق و سوریه

"فرشته حشمتیان" معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و مسئول هیئت اعزامی زنان شاهد و ایثارگر به لبنان در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری سومین جشنواره اسوههای صبر و مقاومت در لبنان خبر داد و گفت: در نظر داریم سال آینده علاوه بر لبنان، این مراسم را در سوریه و عراق هم برگزار کنیم.

فرشته حشمتیان معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس به شرح برگزاری سومین مراسم جشنواره اسوههای صبر و مقاومت در لبنان پرداخت و افزود: سومین سال برگزاری جشنواره اسوههای صبر و مقامت است که سال اول در تهران، سال دوم در مراکز استانها و امسال هم در راستای تحقق اهداف بینالمللی سازمان برای نخستین بار در کشور لبنان برگزار شد. براساس هماهنگی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برنامه مقدمات حضور هیئت اعزامی سازمان در لبنان فراهم شد.

خانواده شهید ابو محمد الاقلیمی(معروف به شهید ایوب صانع الطائرات)، همرزم و دستیار شهید عماد مغنیه

وی اظهار کرد: اعضای هیئت اعزامی از جمله پروانه نوروزی همسر شهید همدانی، پروین سلیحی همسر شهید لبافی نژاد از شهدای انقلاب بودند که از تاریخ 11 الی 18 فروردین صورت گرفت. در این سفر هشت روزه 30 برنامه از جمله سخنرانی در جشنواره، میزگرد، نشستهای تخصصی، بازدیدها، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

حشمتیان در ادامه به دیدارهای هیئت اعزامی، از جمله دیدار با خانم عفاف حکیم مسئول جمعیت زنان حزب الله در لبنان، دیدار با همسر سید حسن نصرالله و جمعی از زنان فعال و شاخص حزب الله و همچنین دیدار با هر یک از مسئولین شاخههای زنان حزب الله در مناطق بیروت، بعلبک، جنوب لبنان و ... اشاره کرد و گفت: در این گفتوگوی دوجانبه مسائلی مرتبط با نوع فعالیت و گسترش فعالیت زنان در کشورهای مسلمان، ضرورت شناسایی زنان شاهد ایثارگر، ثبت خاطرات آنها به عنوان الگوهای تاثیرگذار برای نسل آینده و نسل حاضر مطرح شد.

نشست با مسئولین موسسه حمایت از جانبازان و مجروحان مقاومت و دیدار با جانبازان

نشست با همسر دبیر کل حزب الله  و جمعی از زنان شاخص لبنان

  نشست با مسئولین جمعیتهای زنان حزب الله از جمله خدیجه سلوم

معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: هیئت اعزامی در مراسم سخنرانی سید حسن نصرالله که به مناسبت ولادت حضرت زهرا برگزار شده بود، شرکت کردند.

حشمتیان از دیگر برنامههای حضور هیئت اعزامی به لبنان را برگزاری نشست با دکتر خدیجه سلوم از مسئول زنان منطقه بیروت و جمیله مصطفی مسئول جمعیت زنان منطق بقاع، بعلبک و گروههای شاهد و ایثارگر مورد نظر سازمان (مادران، همسران، فرزندان، خواهران) و همچنین رباب صدر خواهر امام موسی صدر مدیر موسسه آموزشی و فرهنگی در جنوب لبنان و دیدار و گفتوگو با رسمیه جابر مسئول زنان آزاده لبنان اشاره کرد.

وی افزود: هیئت اعزامی علاوه بر این به دیدار هشت خانواده معظم شهدا از جمله دیدار با خانواده شهید جهاد و عماد مغنیه، دیدار با خانواده شهید موسوی رهبر سابق جنبش مقاومت لبنان و ... رفتند.

معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس دیدار با مقام معظم رهبری را از جمله درخواستهای زنان حزب الله لبنان دانست و گفت: در این نشستها به مکرر زنان حزب الله لبنان از اعضای هیئت ایرانی درخواست پیگیری جهت دیدار با مقام معظم رهبری را داشته و همچنین ترجمه دو جانبه کتب خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران، را تاکید کردند.

عفاف حکیم مسئول جمعیتهای زنان حزب الله

حشمتیان اظهار کرد: جشنوارههای اسوه های صبر و مقاومت به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در بیروت با حضور صدها نفر از زنان حزب الله لبنان برگزار شد و در این مراسم که ویژه زنان حزب الله با عنوان جشن مرکزی حزب الله برگزار گردیده ابتدا خانم عفاف حکیم ضمن خیر مقدم و بیان اهداف مطالبی را مطرح نموده سپس سخنرانی سید حسن نصر الله به صورت ویدئو کنفرانس علاوه بر بیروت در سه منطقه لبنان نیز پخش گردید.

موزه مقاومت ملیتا

مسئول هیئت اعزامی به لبنان اظهار کرد: امروز زنان مسلمان باید با تأسی از زندگی حضرت زهرا (س) الگوی تاثیرگذار در کل جهان باشند و برای تحقق این هدف باید تلاشهای جدی در جهت شناسایی زنان ایثارگر و مقاوم صورت بپذیرد.

وی افزود: سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس که یکی از سازمان های وابسته به بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از مجموعه ستاد مشترک نیروهای مسلح می باشد ماموریت خطیری را عهده دار بوده که مهم ترین ماموریت این سازمان ثبت خاطرات و نشر آن به عنوان ارزش های ماندگار زنان دفاع مقدس است. شروع کار این سازمان در طول سه سال اخیر می باشد و یکی از اقدامات مشخص در راستای پیش برد برنامه ها برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت است. که هر ساله در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با حضور زنان شجاع و ایثارگر برگزار می گردد.

حشمتیان به برگزاری چهارمین جشنواره اسوه صبر و مقاومت اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در سال آینده علاوه بر لبنان، این مراسم را در سوریه و عراق هم برگزار کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار