حجت‌الاسلام انصاری:

ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی منشأ بسیاری از بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌‌هاست

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: اگر امروز امریکا این همه بی‌رحمی و ظلم می‌کند به این دلیل است که نقطه کمال را قدرت می‌داند.
کد خبر: ۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ - 13December 2013

ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی منشأ بسیاری از بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌‌هاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "محمدعلی انصاری" رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) ضمن بازدید از مرکز آموزش و میدان تیر پدافند هوایی سمنان، در جمع کارکنان وظیفه این یگان با بیان اینکه انسانها همواره به دنبال یک هدف و مقصود به نام نقطه کمال هستند، اظهار داشت: فطرت همهی انسانها کمالجو بوده، اما نکته اینجاست که  تشخیص و مصداق این نقطه کمال متفاوت است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به وجود انواع دیدگاهها نسبت به کمال افزود: گروهی از انسانها نقطه مطلوب را مال و به دست آوردن ذخایر دنیایی میدانند و هیچوقت هم سیر نمیشوند. وقتی ایده کسی این باشد، برای به دست آوردن مقصودش به هر وسیله متوسل میشود. گروهی دیگر تمام تلاش و کوشش و فکرشان به دست آوردن قدرت است و کمال را در قدرت میبینند، که این دیدگاه خود منشا بسیاری از بیعدالتیها و ظلمهاست. همانطور که اگر امروز امریکا این همه بی رحمی و ظلم میکند به این دلیل است که نقطه کمال را قدرت میداند.

"حجتالاسلام انصاری" در ادامه معرفی انواع دیدگاهها نسبت به کمال تصریح کرد: گروه دیگر هم کسانی هستند که کمال را به حسب، نسب، طایفه، حزب و گروه میدانند و اینچنین میشود که کسی که چندین سال مسئولیت مهم داشته و به واسطه قدرت و حزب و گروه به جایی رسیده نه تنها آب به آسیاب دشمن میریزد، بلکه برای آسیاب دشمن آب هم میآورد.

وی در خصوص دیدگاه الهی نسبت به کمال گفت: خداوند نقطه مطلوب را در آیه شریفه بیان نموده که همه مردم را مورد خطاب قرارداده و می فرماید "یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی" ما شما انسان ها را از دو جنس خلق کردهایم که برای حرکت به سوی مطلوب که همان نقطه کمال است، همدیگر را کامل کنید. بعد در ادامه آیه می فرماید "ما شما را از طوایف و قبیلههای مختلفی خلق کردیم اما عزیزترین شما با تقواترین شماست" یعنی در دیدگاه الهی نقطه کمال تقوی است.

انصاری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) بیان داشت: امام کاظم(ع) به هشام میفرماید "ای هشام! لقمان به پسرش فرمود اگر میخواهی عاقلترین مردم باشی همیشه درمقابل حق متواضع باش، ای پسرم دنیا مثل دریای عمیقی است که خیلی از آدمها که شنا بلد نیستند غرق میشوند تنها راه نجات در این دریای عمیق داشتن کشتی است که اسم آن کشتی تقوی است؛ حال این کشتی یک سری لوازمی نیازدارد، محموله و بار این کشتی باید ایمان به خداوند و معاد باشد، بادبان و آنچه که عامل حرکت این کشتی است توکل می باشد، ناخدای این کشتی عقل است، راهنما و قطب نمای کشتی علم ، معرفت و آگاهی بوده و سکان این کشتی صبر است".

نظر شما
پربیننده ها