سردار قربانی:

خلق آثار مقاومت توسط هنرمندان جوان جزو افتخارات نظام است

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بسیاری از آثاری که در نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت دیدم به دست جوانان ما ترسیم و طراحی شده است که این را جزو افتخارات نظام می‌دانم.
کد خبر: ۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲ - 14December 2013

خلق آثار مقاومت توسط هنرمندان جوان جزو افتخارات نظام است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "مرتضی قربانی" رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به تاریخچه انقلاب و مبارزات قبل از انقلاب و سختیهایی که نیروهای انقلابی با ان مواجه بودهاند، اظهار داشت: ما سختیها و فراز و نشیبهای متعددی را  سپری کردیم و بعد از پیروزی انقلاب در طول این 35 سال اتفاقات بسیاری رخ داد که بخشی از آن اقدامات مربوط به براندازی ابر قدرتها و بخشی هم به گروهها و افراد فریب خورده و ضد انقلاب اشاره داشت، همچنین پس از آن نیز جنگ تحمیلی را داشتیم و در واقع این سیری که طی شد و تلاشی که مردم ما کردند، حماسههایی که آفریدند و آگاهی که مردم پیدا کردند و به لطف خدا مقاومت و استقامتشان باعث شد تا ما امروز در دنیای اسلام بدرخشیم.

وی ادامه داد: جشنواره جهانی هنر مقاومت و 960 اثری که مشاهده میکنید از میان حدود 6 هزار اثر انتخاب شده و به شکل زیبایی چیده و در معرض دید عموم قرار گرفته است و دست مسئولان و دستاندرکاران جشنواره و برداران عزیزم را به خصوص آقای حبیب ا... صادقی که خودش از بچه های انقلاب است میبوسم.

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به آثار سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، اظهار کرد: با دیدن برخی از تصاویر و آثار بغض گلویم را فرا گرفت و بسیار متاثر شدم از طرفی از اینکه بسیاری از آثار به دست جوانان ما ترسیم وطراحی شده است، این ها را جزو افتخارات نظام می دانم و حضور جوانان برای ما بسیار ارزشمند است، همچنین از تمام کسانی که قلم برداشتند و با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اهدافی که خدا برای ما منظور کرده تصاویری را خلق کردند تشکر می کنم و قطعا خداوند پاداش و اجر این افراد را خواهد داد.

سردار قربانی تصریح کرد: اما آنچه که مسلم است باید ما در این قضیه از این جوانان در ابعاد وسیع تر و انقلابی تر استفاده کنیم، ما نیز در سازمان موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس بخشی را به هنرهایی چون عکاسی، نقاشی و... اختصاص دادیم و از همه این خلاقیتها  باید استفاده کرد.

وی در پایان سخنان خود اذعان کرد: موزه بزرگ انقلاب اسلامی که موزهای فراملی و تحت فرمان ولی مسلمین حضرت آیتالله خامنهای در حال  شکلگیری است و تمام دستگاهها در این کار با ما همراه شدند. امیدوارم با اقدامات دستگاه های کشوری و لشکری یک موزه بسیار وسیع همراه با اسناد و واقعیت را به منصه ظهور برسانیم و قطعا در این راستا از هنرمندان رشتههای مختلف استفاده خواهیم کرد و علاوه بر این همایشی را برپا کرده و از نظرات آنها برای این برنامه وسیع بهره خواهیم گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار