به گزارش دفاعپرس از مازندران، «جواد مولاییقرا» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران امروز (چهارشنبه) در بازدید از نمایشگاه دووجهی «روستا آباد» و «رویداد بزرگ جوانی جمعیت و خانواده» که در محل نمایشگاه بینالمللی قائمشهر برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این دو نمایشگاه، به تشریح رویکرد دولت در استان برای توسعه اقتصاد دریامحور و صادرات پرداخت و با اشاره به نمایش توانمندیهای روستائیان استان مازندران در این نمایشگاه، اظهار داشت: سالانه حدود ۱۰۰ نمایشگاه از این دست در استان مازندران برای معرفی توانمندیهای استان و کشور برگزار میشود.

وی افزود: نگاه استاندار در بحث اقتصادی و بهویژه صادرات بسیار جدی است، چرا که اگر کسی بخواهد از اقتصاد صحبت کند و به صادرات فکر نکند، یک جای کار میلنگد.
مولاییقرا، روستاییان را بهعنوان «ذخیرهگاه اصلی قوت مردم کشور» معرفی و خاطرنشان کرد: این نمایشگاهها و مسیرهای مشابه، باعث رونق بیشتر در کسبوکار روستاها میشود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی مازندران، از حضور هیئتهای تجاری و رایزنیهای مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر با حضور چهار کشور حوزه دریای خزر و حضور ۹ استان از فدراسیون روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان این رایزنیها در حال انجام است.
این مسئول همچنین از سفر آتی هیئت اقتصادی استان مازندران به ازبکستان خبر داد و بر فعالسازی ظرفیتهای لجستیکی و مناطق آزاد تاکید کرد.
مولاییقرا نشانههای رشد اقتصاد مازندران را در وجود و فعالیت بندر امیرآباد و اقتصاد دریا محور دانست و گفت: این بندر خوشبختانه بهعنوان بندر معین اوراسیا انتخاب شد و قرار است به شرق کشور نیز خدماتدهی کند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بحثهای «دریامحور» و اقتصاد مبتنی بر آن از اولویتهای استان است، ادامه داد: در سه پهنه از استان مازندران مناطق آزاد شکل گرفته و عملیاتی شده است.
مولاییقرا، عملکرد بنیاد برکت را بسیار خوب و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: بنیاد برکت با برنامه وارد میدان عمل شد و اولویتش با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بحث روستاها، اشتغال خُرد، و زنان روستایی و خانوادههای روستایی است.
وی، هدف بنیاد برکت را تبدیل حرفه و آموزش روستاییان به سرمایه و مشخص کردن بازار هدف دانست و افزود: پیش از فعالیت بنیاد برکت، فعالیتهای روستایی از هم جدا و پراکنده بود، اما اکنون حضور این مجموعه سبب شده که فعالیتها به سمت شکلگیری یک کالا، یک برند و یک نشانه برای هر روستا برود.
مولاییقرا ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند شرایط را برای هموارتر کردن مسیر تولید فراهم سازد تا شاهد رونق و ماندگاری مردم روستا در روستاها باشیم.
انتهای پیام/