ولایتی:

برداشت 2 میلیارد دلار اموال ایران دزدی بین‌المللی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، برداشت دو میلیارد دلار اموال ایران را دزدی بین المللی دانست و گفت: ایران در احقاق حقوق خود مُصر است و آن را از آمریکایی‌ها پس خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 26April 2016

برداشت 2 میلیارد دلار اموال ایران دزدی بین‌المللی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ علیاکبر ولایتی روز سهشنبه در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران از سوی آمریکا اظهارداشت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بوده و کماکان برقرار است.

وی تصریح کرد: این اقدام نشان دهنده تناقض گویی مسئولان آمریکایی است که از یک طرف در گفتوگو با وزیر امور خارجه ایران میگویند متعهد به انجام مسئولیتهای خود و رفع تحریم ها هستند و از سوی دیگر به شکلهای دیگر تحریمهای جدید برقرار میکنند و بر سر روابط قانونی و آزاد تجاری بین ایران و سایر کشورها مانع تراشی  میکنند.

وی تأکید کرد: بدون تردید کاری که آنها کردند یک دزدی بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مُصر خواهد بود و حق خود را از آمریکاییها خواهد گرفت؛ همانطور که در نوبت قبلی هم پس از گذشت سال ها بالاخره توانستیم مطالبات خود را با مقاومتی که نشان دادیم، دریافت کنیم.

وی افزود: راه مقابله با آمریکایی ها استقامت و مقاومت در برابر زیاده خواهی های آنها است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و برخورد عربستان با این موضوع گفت: مقامهای جمهوری اسلامی ایران درمورد این موضوع تصمیم خواهند گرفت و بدون تردید حرمت مردم ایران، حج گزاران و همه مسلمانان باید محفوظ بماند.

ولایتی یادآورشد: وظیفه قانونی حکومت سعودی این است که محیط امنی را برای حجاج فراهم و سلامت و امنیت آنها را تامین و ضمانت کنند تا راهیان خانه خدا بتوانند با اطمینان خاطر به اعمال عبادی بسیار مهم خود در حج بپردازند و فاجعه ای مانند منا رخ ندهد.

وی با بیان اینکه اگر ماموران سعودی به مسئولیت خود عمل کرده بودند نباید ما با چنین فاجعهای روبه رو می شدیم، خاطرنشان کرد: به هر حال حفظ امنیت و سلامت مسلمانان که از سراسر جهان به حج می روند جزو وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار