توصیه کلینتون به رییس جمهور آینده آمریکا

هیلاری کلینتون گفت: رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید نیروهای نظامی آمریکایی را از مناطق جنگی واقع در منطقه خاورمیانه دور نگهدارد.
کد خبر: ۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ - 27April 2016

توصیه کلینتون به رییس جمهور آینده آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات گفت: رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید نیروهای نظامی آمریکایی را از مناطق جنگی واقع در منطقه خاورمیانه دور نگهدارد.

خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' روز چهارشنبه از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر گزارش داد: هیلاری کلینتون این اظهارات را در پی برداشتن گامی دیگر برای کسب نامزدی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، بیان کرد.

بنابراین گزارش هیلاری کلینتون شب گذشته پس از پیروزی بر 'برنی سندرز' رقیب هم حزبی خود در ایالت 'پنسیلوانیا'، در این باره گفت: ما معتقدیم رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید نیروهای نظامی را از یک جنگ زمینی و پر هزینه دیگری در خاورمیانه دور نگاه دارد.

اسپوتنیک گزارش داد: هیلاری کلینتون درحالی این سخنان را مطرح کرد که خود وی در دوران چهارساله ای که مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را بین سال های 2009 تا 2013 بر عهده داشت، از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عراق و افغانستان حمایت می کرد.

اسپوتنیک افزود: هیلاری کلینتون در دوران وزارت خود از توان هوایی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حمایت از شورشیان جهت سرنگونی معمر قذافی در لیبی حمایت کرد. وی همچنین تلاش هایی را برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه انجام داد.

بنابراین گزارش، درحالی نامزد پیشتاز ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات درباره اعزام نکردن نیروی نظامی به منطقه خاورمیانه سخن می گوید که در روزهای اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا در جریان سفر اخیر خود به عربستان و اروپا در اظهاراتی متناقض، از اعزام نظامیان جدید آمریکایی به سوریه خبر داد.

اوباما در جریان سفر سه روزه خود به انگلیس که دوم اردبیهشت ماه آغاز شد، در مصاحبه با یک رسانه انگلیسی به صراحت گفت: اعزام نیروی نظامی از سوی آمریکا و یا انگلیس به سوریه اشتباه است.

این درحالی بودکه اوباما پس از ترک انگلیس و ورود به آلمان در نطق خود در روز ششم اردیبهشت ماه در شهر هانوفر، اعزام 250 نیروی نظامی دیگر آمریکایی به سوریه را اعلام کرد.

در همین حال تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس (2007-1997) روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان خواستار از سرگیری حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شد.

بلر به سی ان ان گفت که برای مقابله با افراطی گری و گروه تکفیری – تروریستی داعش در لیبی، مداخله نظامی از سوی غربی ها ضروری است .

بلر افزود که کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا با تجربه در دو مداخله نظامی در افغانستان و عراق در مقابله با چنین افرادی، خبره هستند.

نخست وزیر اسبق انگلیس از سوی سازمان های مدنی و مدافع حقوق بشر به دلیل مشارکت در جنگ عراق به ارتکاب جنایات جنگی متهم شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار