حضور ده‌ها ناشر روس در نمایشگاه کتاب تهران؛

ابراز تمایل ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌های فرهنگی

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور فرهنگی و بین‌المللی، راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ - 30April 2016

ابراز تمایل ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌های فرهنگی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ میخاییل شویدکوی، در این دیدار ایجاد ساز و کارهای متناسب برای تقویت علایق فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

نماینده رییسجمهور روسیه در امور فرهنگی و بینالمللی ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و هنری ایران را بسیار وسیع برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامهریزی مناسب بتوان موجبات شناخت هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر را فراهم کرد.

او برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران را یک رویداد مهم فرهنگی دانست که در سال جاری شاهد حضور پررنگ ناشران و نخبگان روسیه خواهد بود.

به گزارش بخش رسانهای سفارت ایران در مسکو، در این دیدار مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با اشاره به گسترش همه جانبه روابط ایران و روسیه در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و تبادل گسترده هیاتهای عالیرتبه دو کشور، ابراز امیدواری کرد همکاریهای فرهنگی دو کشور نیز بیش از پیش توسعه یابد.

سفیر کشورمان حضور ناشران و نویسندگان ایران در نمایشگاه بینالمللی کتاب در مسکو در سال گذشته را بیانگر تمایل و علایق فرهنگی فزاینده دو طرف دانست و بر تقویت این قبیل همکاریها تاکید کرد.

در نمایشگاه کتاب تهران علاوه بر این که دهها ناشر و نویسنده روس شرکت خواهند کرد؛ این کشور بهعنوان میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران نیز حضور دارد.

این درحالی است که سال گذشته نیز ایران میهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار