فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌کند؛

از بازی تا صحافی در فرهنگ‌سرای کتاب

فرهنگ‌سرای مهر با برگزاری چهار غرفه پرچین، خط سفید، بچین و ببین و صحاف باشی در هفتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب پذیرای علاقه‌مندان است.
کد خبر: ۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ - 01May 2016

از بازی تا صحافی در فرهنگ‌سرای کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فرهنگسرای مهر با توجه به استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از فرهنگسرای کتاب، در قالب بازی با ماشین های کنترلی شرایطی را فراهم آورده است تا آنان با حضور کارشناس با مفاهیم خط سفید آشنا شده و با خطرات عدم رعایت حریم آن آشنا شوند.

 بازی خط سفید از یک بنر شش متری و تعدادی ماشین کنترل از راه دور تشکیل شده است که مراجعه کنندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ حریم خط سفید به پایان مسیر برسند.

فرهنگسرای مهر همچنین با هدف ایجاد علاقه مندی در بین مخاطبان به فن صحافی و مشکلات و سختی های کار تولید کتاب، ایستگاه صحاف باشی را برگزار می کند.

در این غرفه علاقه مندان با تمام مراحل و جزئیات کار صحافی از جمله صفحه بندی، برش کاغذ، چسب زدن، تهیه شیرازه و خلق یک کتاب آشنا می شوند و در نهایت اثر خلق شده توسط خود را به عنوان هدیه به همراه می برند.

در دیگرغرفه فرهنگسرای مهر در فرهنگسرای کتاب، بازی پرچین در قالب بازی آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مخاطبان با موانع مربوط به مطالعه  برگزارمی شود.

دراین غرفه مخاطبان ضمن بازی در قالب دو گروه یک نفره باید به منتهی الیه مسیر پیش روی خود رفته و از موانعی که توسط 10 کارت از پیش طراحی شده پیش رویشان قرار می گیرد گذر کرده و به انتهای مسیر برسند.

از دیگر فعالیت فرهنگسرای مهر غرفه بازی بچین و ببین است. این غرفه با هدف آموزش مراحل تهیه و تولید کاغذ، ایجاد فضای شاد و رقابت سالم برای کودکان و طراحی شده است.

این بازی از هشت صفحه مغناطیسی تشکیل شده است که افراد باید بر اساس موضوع داستان آنها را در جای مناسب قرار دهند. در این بازی مراحل تولید یک کتاب؛ از کاشت نهال تا  فرآیند آماده سازی در کارخانه و نگارش کتاب روایت می شود.

علاقه مندان برای بازدید از غرفههای فرهنگسرای مهر میتوانند از 15 تا 25 اردیبهشتماه هر روز از ساعت 10 تا 20 به فرهنگسرای کتاب واقع در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار