در دیدار قائم مقام وزارت خارجه فرانسه و هیات همراهش

ولایتی: سیاست نظام ایران پذیرایی با رغبت از دوستان فرانسوی است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ایران بارها مذاکرات با طرف‌های فرانسوی را تا مراحل خوبی پیش برده است ولی به دلایلی که برای ما نیز مشخص نیست این گفت‌وگوها ناتمام ماند.
کد خبر: ۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ - 02May 2016

ولایتی: سیاست نظام ایران پذیرایی با رغبت از دوستان فرانسوی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ ماسه، دبیرکل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه در راس هیاتی از مسوولان توسعه همکاریهای خارجی این کشور، عصر امروز (دوشنبه) با علیاکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتوگو داشت.

ولایتی در این دیدار خاطرنشان کرد: ما همواره با رغبت پذیرای دوستان فرانسویمان هستیم و این سیاست نظام است.

او ادامه داد: امیدواریم با گفتوگو اگر هم مشکلی وجود دارد رفع شود و روابط و گفتوگوها مطابق خواستههای دو طرف ادامه یابد.

دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه نیز با اشاره به دیدارهای صبح امروز خود در تهران گفت: به طور کلی تمامی دیدارها مثبت بود به ویژه دیدارها و گفتوگوهایی که در وزارت خارجه ایران داشتیم.

وی ادامه داد: لحظات کنونی برای ایران و فرانسه بسیار حساس است چرا که منتظر هستیم آثار برجام نمایان شود. همچنین سفر رییسجمهور ایران به فرانسه را داشتیم که خوشبختانه در این مورد آثار مثبتی نمایان شده است. ما گفتوگوهای سیاسی با ایران را آغاز کردیم؛ گفتوگوهایی که با نزدیکترین شرکایمان انجام میدهیم.

ولایتی نیز با اشاره به دیدارها و گفتوگوهای گذشتهاش با مسوولان و وزیران خارجه قبلی فرانسه افزود: من به شخصه بارها با مسوولان فرانسوی گفتوگو داشتم و این گفتوگوها تا مراحل خوبی هم پیش رفت. ولی برخی مسائل که از دست دو طرف خارج بود این گفتوگوها را متوقف کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: دیدارها و گفتوگوهای مسوولان دو کشور خوب پیش میرفت ولی نمیدانیم که چه کسی در این روابط دمید که متوقف شد. به طور کلی آغاز روابط سخت ولی قطع آن به سرعت انجام میگیرد در هر صورت امیدواریم این بار گفتوگوها مثبت باشد.

نظر شما
پربیننده ها