دفاع بررسی می‌کند؛

پاسخگوی مطالبات فرهنگی رهبری چه کسی است؟/ برای نیاز آینده کشور چه نسلی را تربیت می‌کنیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان به بیان دیدگاه‌هایشان پرداخته و ضمن آسیب شناسی فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش نکات مهمی را گوشزد کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ - 04May 2016

پاسخگوی مطالبات فرهنگی رهبری چه کسی است؟/ برای نیاز آینده کشور چه نسلی را تربیت می‌کنیم

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ـ رسول حسنی، دوستی میگفت در جلسات درس اخلاق یکی از بزرگان چندین بار رفت و آمد داشتیم و این استاد اخلاق مدام حرفهای جلسات قبل را با بیانی دیگر بازگو میکردند. به یکی از نزدیکان این استاد گفتیم که به عرض ایشان برساند مطالب تازهای را بگویند. او در جواب گفت قبلا گفتهایم اما استاد فرمودند من تغییری در شما نمیبینم که بخواهم مطلب تازهای بگویم.

این خاطره بیشباهت به بیانات رهبر عزیزمان ندارد ایشان چندین سال است که همه این موارد را بازگو میکنند و انذار میدهند اما کو دلی که سمیع و بصیر باشد.

ایشان همچنان مسئله فرهنگی را مهمترین مطالبه خود و دغدغه مدیران میداند که همچنان مغفول مانده است.

جایگاه آموزش و پرورش

مقام معظم رهبری در بیاناتشان ضمن تجلیل از جامعه معلمی«تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.»

همانطور که پیداست چهار هدفی که از تربیت درست نسل آینده محقق میشود به قرار زیر خواهد بود.

1 – اقتصاد مقاومتی بدون نفت

نسل امروز نباید متکی به نظام اقتصادی باشد که تک محصولی است و اگر در مناسبات سیاسی دچار مشکل شد با تحریم نفت همه اقتصادش دچار بحران شود. که همین بحران به سایر بخشها از جمله فرهنگ تسری پیدا میکند.

2 – برخورداری از فرهنگی مستقل

عدم استقلال فرهنگی از پیامدهای اقتصادی تک محصولی است وقتی ما در مناسبات اقتصادی چیزی برای عرضه نداشته باشیم باالطبع مجبور واردات کالاهایی میشویم که با خود فرهنگ کشور تولید کننده را وارد خواهد کرد. چگونه امکان دارد کالایی برندی خاص وارد شود اما فرهنگ کشور مبدا وارد کشور مقصد نشود.

3 - اصلاح الگوی مصرف

تاکید مدیران و معلمان مدارس به دانش آموزان برای استفاده از تولیدات داخلی، پرهیز از اسراف و تبذیر و تقبیح به استفاده از لوازم لوکس با برند خارجی همه در جهت اصلاح الگوی مصرف

نظر شما
پربیننده ها