بازدید هیئت عالی‌رتبه ارتش پاکستان از دانشگاه جنگ آجا

یک هیئت عالی‌رتبه ارتش پاکستان، امروز از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.
کد خبر: ۸۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ - 03May 2016

بازدید هیئت عالی‌رتبه ارتش پاکستان از دانشگاه جنگ آجا

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی آجا، یک هیئت عالیرتبه ارتش پاکستان متشکل از افسران ارشد دانشکده جنگ هوایی ارتش پاکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

این هیئت متشکل از 14 افسر هوایی، زمینی و دریایی و دو افسر مالزیایی و بنگلادشی به سرپرستی کمودور هوایی عبدل جبارخان، جانشین فرمانده دانشکده هوایی ارتش پاکستان، از قسمتهای مختلف دانشگاه دافوس آجا ازجمله کلاسهای دانش پایه طرحریزی عملیات هوایی، جنگ کلاسیک، گات پدافند هوایی، راهبردهای قدرت دریایی و عملیات آبخاکی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید به عمل آوردند.

امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید گفت: پیشتر تبادل دانشجو را بین دانشگاههای جنگ ایران و پاکستان داشتهایم و اکنون نیز در حال بررسی اعزام استادان و تبادل استاد برای تدریس در دانشگاههای جنگ پاکستان هستیم.

وی همچنین خطاب به هیئت پاکستانی تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران درصددیم که به این روابط توسعه بیشتری بدهیم.

این فرمانده عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود:  مردم جمهوری اسلامی ایران پاکستان را کشور دوست، همپیمان و برادر خود میدانند و این حالت در بین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد؛ بهطوری که اکنون شماری از دانشجویان ارتش پاکستان برای تحصیل در این دانشگاه حضور دارند.

جانشین فرمانده دانشکده هوایی ارتش پاکستان نیز در این بازدید گفت: در گذشته ارتباطات فراوانی را با دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی داشتیم و مایل هستیم دامنه این همکاریهای آموزشی و پژوهشی را گسترش بدهیم.

کمودور هوایی عبدل جبارخان خاطرنشان کرد: یکی از حوزههای مهم و مورد نظر ما در گسترش همکاریهای دوجانبه، تبادل دانشجو و استاد است؛ چرا که میدانیم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ایران توانمندیهای آموزشی و پژوهشی فراوانی وجود دارد؛ که در این راستا خواهان تأمین استاد از این دانشگاه برای تدریس در دانشگاههای جنگ پاکستان هستیم.

وی تصریح کرد: در زمینه همکاریهای نظامی در حوزههای مختلف بهویژه هوایی و دریایی مایل به همکاری هستیم؛ که در این راستا میتوانیم همکاریهای دوجانبه آموزشی و پژوهشی فراوانی داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار