حسن اسلامی مهر مطرح کرد

رقابت تنگاتنگ سریال‌های دفاع مقدس در جشنواره جام جم

داور بخش سریال جشنواره جام جم گفت: فقر شدیدی که در حوزه ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد دست تولید کنندگان فیلم و سریال را بسته است.
کد خبر: ۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸ - 20December 2013

رقابت تنگاتنگ سریال‌های دفاع مقدس در جشنواره جام جم

حسن اسلامی مهرکه به همراه متخصصان و کارشناسان دیگر سینما و تلویزیون داوری بخش سریال جشنواره جام جم را برعهده دارد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: بازبینی سریال های دفاع مقدسی که در طول ده سال گذشته تولید شده اند توسط هیات داوران در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده یک هفته قبل از جشنواره کاندیداهای نهایی توسط هیات داوران اعلام می شود و برگزیدگان نهایی روز جشنواره توسط هیات داوران اعلام خواهد شد.

اسلامی مهر افزود: در طول ده سال گذشته سریالهای بسیار خوبی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید شده اند، این سریال ها هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت نمره قابل قبولی می گیرند که این مساله رقابت بین آثار را بسیار نزدیک به هم و فشرده کرده است.

داور بخش سریال جشنواره جام جم با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و توجه ویژه به بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی کرد که برای مخاطب هم کار طنز تولید شود هم کار ملودرام و هم کار اجتماعی و هم کار دفاع مقدس. اگر روند تولید در تلویزیون به گونه ای پیش رود که به یکی از ژانرها بیش از حد معمول پرداخته شود به تدریج اسباب ناراحتی مخاطب فراهم می گردد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کارهای تولید شده در حوزه ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس بسیار کم است. کتابهای ارزشمندی هم که در این حوزه تولید شده اند بیشتر خاطره نویسی هستند و بار دراماتیک لازم برای تبدیل شدن به فیلم و سریال را ندارند. این فقر شدیدی که در حوزه ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد دست تولید کنندگان فیلم و سریال را بسته است. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار