امیر اسماعیلی مطرح کرد:

قابلیت انهدام هواپیماها و موشک­های کروز توسط سامانه پدافندی «حرز نهم»

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص) گفت: سامانه جدید پدافندی حرز نهم می‌تواند خیلی از هواپیماها و موشک­های کروز که قابلیت شیرجه برروی اهداف حساس و حیاتی دارند، را نابود کند.
کد خبر: ۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ - 25May 2013

قابلیت انهدام هواپیماها و موشک­های کروز توسط سامانه پدافندی «حرز نهم»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص)، با اشاره به سامانه جدید پدافندی حرز نهم که به­تازگی توسط وزیر دفاع رونمایی شده است، گفت: این سامانه یک سامانه موشکی ارتفاع پست است و همچنین قابلیت­هایی شبیه سامانه یا زهرا3 را دارد.

وی افزود: این سامانه می­تواند خیلی از هواپیماها و موشک­های کروز که قابلیت شیرجه برروی اهداف حساس و حیاتی را دارند را نابود کند.

اسماعیلی در ادامه در خصوص سالروز فتح خرمشهر گفت: در عملیات بیت­المقدس بیش از 50 فروند از هواپیماها و سه فروند از بالگردهای عراق توسط پدافند هوایی ارتش منهدم شدند.

وی با اشاره به نقش پدافند هوایی در آزادسازی خرمشهر افزود: در عملیات غرورآفرین بیت­المقدس، تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی شرکت داشتند و نقش آفرینی کردند.

اسماعیلی گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر، پدافند هوایی توانست آن چیزی را که فرماندهان به شکل تمرین و تاکتیک طراحی کرده بودند، در صحنه عمل به­طور موفق اجرا کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص) با بیان این­­که عراقی­ها با این باور غلط رسیده بودند که خرمشهر جزوی از خاک کشورشان است، تصریح کرد : خرمشهر برای عراقی­ها حکم حیثیتی داشت و اصلاً دوست نداشتند این شهر را که غصب کرده بودند از دست بدهند.

اسماعیلی در پایان ادامه داد: اما با یک اقدام هماهنگ و انسجام بسیار بالا، عملیات بیت­المقدس در بین نیروها اول درک و سپس به نحو احسن اجرا شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار