سردار ادیبی در گفت و گو با دفاع پرس مطرح کرد:

آخرین جزئیات ساخت یادمان های شهدای شیخ صله و بیت المقدس در غرب و جنوب کشور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ایجاد دو یادمان بیت المقدس و شیخ صله مورد تصویب شورای سیاست گذاری راهیان نور قرار گرفته است که در حال حاضر در مرحله مطالعه جامع است و پس از آن به سرعت اقدامات اجرایی و عمرانی آن را فراهم خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ - 05May 2016

آخرین جزئیات ساخت یادمان های شهدای شیخ صله و بیت المقدس در غرب و جنوب کشور

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به ایجاد دو یادمان در غرب و جنوب کشور اظهار کرد: ایجاد دو یادمان بیت المقدس و شیخ صله مورد تصویب شورای سیاست گذاری راهیان نور قرار گرفته است که در حال حاضر در مرحله مطالعه جامع است و پس از آن به سرعت اقدامات اجرایی و عمرانی آن را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اعتباری برای یادمان شیخ صله کنار گذاشته شده که در آینده نزدیک بتوانیم اقدامات اجرایی اولیهاش را آغاز کنیم. بسترسازی حضور مردم و ایجاد امکانات مناسب برای حضور مردم مساله اصلی ما است که باید ابتدا محیا شود.

سردار ادیبی با بیان اینکه یادمان شیخ صله در منطقه سرپل ذهاب و یادمان بیت المقدس در جاده اهواز – خرمشهر برقرار خواهد شد، گفت: یادمان شیخ صله در منطقه عملیاتی شیخ صله قرار دارد که در آنجا چندین عملیات صورت گرفته و حوادث گوناگونی رقم خورده است. این منطقه موضوعات متنوعی دارد که قابل اعتناست و برای آشنایی مردم با این موضوعات این منطقه را انتخاب کردیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل انتخاب این منطقه، جنگ ترکیبی نیروهای مسلح خودمان همراه با پیشمرگان کرد مسلمان برای مقابله با ضدانقلاب و دشمن خارجی در این منطقه است که به عنوان محور و کانون روایت ایام دفاع مقدس مطرح میشود.

وی افزود: جنگ شیمیایی دشمن در منطقه شیخ صله که رزمندگان و مردم حلبچه را مورد آسیب قرار داد که این نکته میتواند بیان شود. همچنین حماسههای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، پیشمرگان کرد مسلمان و نیروهای انتظامی دوران دفاع مقدس مورد بحث قرار میگیرد.

سردار ادیبی با اشاره به دلیل انتخاب یادمان بیت المقدس در جاده اهواز – خرمشهر اظهار کرد: عملیات بیت المقدس عملیات اثرگذار در دوران دفاع مقدس بود که جغرافیای نظامی دشمن را تغییر داد و تحولات مثبتی برای ایران به ثمر نشست به طوری که شهر مهم خرمشهر آزاد شد. لذا نقطه ای در این جاده را به عنوان یادمان شهدای بیت المقدس انتخاب کردیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشورادامه داد: درصدد هستیم که در اقدامات آتی، مردم با حضور در این دو یادمان روایتهای خوبی را از این حماسه ها و عملیاتها بشنوند.

سردار نادر ادیبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیکر مطهر دو شهید گمنام فردا جمعه 17 اردیبهشت ماه در یادمان عملیات سیدالشهدا(ع) در جاده شمال به جنوب فکه با حضور سردار فضلی و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس تشییع و تدفین خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار