انجمن شاعران انقلاب استان بوشهر راه‌اندازی شد

همزمان با ایام بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) انجمن شاعران انقلاب استان با عنوان انجمن نخل و دریا در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ - 08May 2016

انجمن شاعران انقلاب استان بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر دیروز در نخستین نشست انجمن شاعران انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: مبعث یادآور آزادی همه ملتهای جهان از بند مستکبران، مشرکان و کافران و حرکت بهسوی جامعه توحیدی و برافراشته شدن پرچم لا الله الا الله بر بام جهان است.

وی در ادامه به اهمیت نشستهای ادبی و هنری اشاره کرد و آن را نیاز اساسی دانست و افزود: این انجمن این فرصت را ایجاد میکند با یک انسجام بیشتر شاعران انقلابی گرد هم جمع شوند و در یک فضای بسیار ادیبانه همراه با نقد جدی و علمی به خلق آثار و اشعار جدید و بهنقد اشعار بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مقوله هنر یک مقولهای است در فطرت و ذات انسان وجود دارد و قطعاً هر تصمیم و کار فرهنگی که با هنر آمیخته باشد ماندگاری آن و اثر آن در جامعه بیشتر خواهد بود.

شفیعی با اشاره به نشستهای مقام معظم رهبری با شاعران در طول سال به مناسبتهای مختلف را نشانه انس ایشان به شعر دانست و خاطر نشان کرد: این نشستها باعث میشود شاعران ما باانگیزه قوی وارد این عرصه شوند و به اثرگذاری کار خود در جامعه اعتقاد کامل داشته باشند.

وی مواجهه شاعران انقلابی در رویارویی با دشمن در جنگ  فرهنگی را تنها راه مبارزه در عرصه فرهنگی دانست و تأکید کرد: با همان سلاحی که دشمن به مصاف با ما آمده باید با همان سلاح به مبارزه برخیزیم و قطعاً هر جا شاعران و هنرمندان ما بهطور جدی وارد شدهاند توانستهاند گوی سبقت را بربایند، چون شخصیت آنها و نوع نگاه آنها به فطرت انسانها سازگارتر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بابیان اینکه فلسفه تأسیس این شورا را حفظ و برگزاری مناسبتهای ملی و مذهبی است، به اهمیت شعر و شعار در برنامههای انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: شعارها و شعرهایی که در دوران انقلاب اسلامی تولید شد و مردم در راهپیماییها سر میدادند امروز از سرمایههای انقلاب به شمار میرود و باید حفظ و نگهداری شود.

در این نشست حجتالاسلام محمدحسین انصارینژاد از شاعران بوشهری در تبیین انجمن شاعران انقلابی موسوم به انجمن نخل و دریا به بیان مطالبی در خصوص شعر و شاعری پرداخت و گفت: شعر در همه عرصهها نقش تعیینکنندهای دارد و بزرگترین کار تبلیغی بر دوش شاعر است.

وی به مظلومیت شعر انقلابی در تاریخ ادبیات اشاره کرد و ظهور انقلاب اسلامی را یک اتفاق مهم در ادبیات فارسی برشمرد و باعث بیداری تاریخ ادبیات فارسی دانست.

انصارینژاد از شاعران خواست با جدیت بیشتر به سرودن اشعار انقلابی در جهت معرفی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی و اهداف آن بپردازند.

وی تشکیل این انجمن را اقدامی مبارک در جهت ترویج شعر انقلابی و آیینی قلمداد کرد و استان بوشهر را در این زمینه یکی از سرمایههای خوب شعری کشور دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار