نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

تربیت اعتقادی و معنوی نسل جوان از وظایف اصلی سپاه پاسداران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تربیت اعتقادی، عملی و معنوی نسل جوان از وظایف اصلی مسئولان سپاه است تا این نسل در روند حوادث و موضوعات مختلف دچار لغزش نشود و محکم و پا برجا از دستاوردهای انقلاب حفاظت کند.
کد خبر: ۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 08May 2016

تربیت اعتقادی و معنوی نسل جوان از وظایف اصلی سپاه پاسداران است

به گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت السلام والمسلمین محمدنقی لطفی در دیدار نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، سپاه به عنوان ستون و رکن نظام دارای شاکله ایمان، تقوا، مردمداری و لنگرگاه و حافظ دستاوردهای انقلاب است و باید عناصری را تربیت کند که مدافع آرمان های نظام باشند.

وی به تشریح شخصیت علمی استاد شهید مرتضی مطهری نیز پرداخت و افزود: شخصت بی نظیری چون شهید مطهری و آثار این متفکر مورد تایید امام راحل بود و ایشان تاکید فراوانی بر مطالعه آثار این شهید بزرگوار از سوی اقشار مختلف جامعه و به ویژه مسئولان داشتند.

حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: شهید مطهری دارای بصیرت و حکمت بود و واقعیات روزگار عصر خویش را به خوبی و روشنی درک می کرد و به اعتقاد امام راحل، مطهری تنها برای خدا کار کرد و ضمن تربیت شاگردانی با بصیرت و انقلابی مزد خدمات الهی خود را با شهادت دریافت کرد.

وی یادآور شد: همه آحاد جامعه و به خصوص روحانیون و اهل حوزه باید از آثار و نوشته های این متفکر و علامه استفاده های شایانی ببرند و به بصیرت افزایی دست یابند و همچون شهید مطهری مسایل روز را دقیق رصد کنند.

وی با بیان اینکه این شهید گرانقدر هنوز ناشناخته مانده است، گفت: ایشان در دهه 30 مبارزات موفقی به ویژه در سطح دانشگاه ها با تفکرات حزبی چون ماتریالیسم، کمونیسم و ارتداد داشت و دشمنان و تفکرات ملحدانه آنها را مغلوب ساخت و دارای بصیرتی شگرف در تحلیل مسایل و موضوعات مختلف بود.

امام جمعه ایلام در ادامه به فرارسیدن ماه مبارک شعبان و ادعیه شعبانیه اشاره کرد و افزود: امام راحل نسبت به ادعیه شعبانیه اهتمام خاصی داشتند چرا که این دعاها علاوه بر جنبه های معنوی دارای آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: امام خمینی (ره) تا آخرین لحظات زندگی خود معنویت و زهد را در زندگی رعایت کردند و در زمان رهبری کشور با وجود محبوبیت، نفوذ کلام و جایگاه بسیار ویژه ای که در بین مردم داشتند اما دچار زرق و برق دنیوی نشدند.

وی تاکید کرد: نمایندگان ولی فقیه در حوزه های مختلف باید بصیرت افزایی را جز برنامه های اصلی خود قرار دهند و نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند چرا که جامعه امروز ما به افراد بصیر و آگاه نیاز مبرم دارد.

در این دیدار که در حسینه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد جمعی از مسئولان و رده های سپاه و بسیج استان ایلام حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار