سردار عبدالهی خبر داد

تست موشک 2 هزار کیلومتری جدید

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از تست موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ - 09May 2016

تست موشک 2 هزار کیلومتری جدید

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که با عنوان جشنواره "باقر العلوم(ع)" در دانشگاه بقیةالله برگزار شد، با اشاره به برنامه موشکی کشورمان اظهار داشت: دو هفته پیش موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متر تست کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح برای حمایت از تحقیقات مورد نیاز بخش دفاعی کشور 10 درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص داد، افزود: این در حالی است که در بخش دولتی، کمتر از یک درصد بودجه برای حمایت از کارهای تحقیقاتی اختصاص یافته است.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز قدرت بازدارندگی ایران به حدی است که دشمنان جرئت تجاوز و پیاده کردن تهدیدات خود علیه کشورمان را ندارند؛ که این موضوع به دلیل کارهای تحقیقاتی صورت گرفته در کشور است، و نه اینکه آنها با ما رابطه دوستانهای داشته باشند؛ زیرا دشمنان ما اساسا میخواهند جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته نباشد.

سردار عبداللهی  بیان داشت: زمانی بود که به ما اجازه نمیدادند حتی روغنکاری توپهای ارتش را جوانان کشورمان انجام دهند؛ اما امروز اژدری ساختهایم که زیر آب با سرعت بالا حرکت میکند؛ اژدری که از تکنولوژی پیچیدهای برخوردار است و روسها درباره آن میگفتند "حتی به ساخت آن، فکر هم نکنید"؛ اما ما توانستیم چنین سلاحی بسازیم.

وی عنوان کرد: این اژدر که با سرعت مافوق صوت حرکت میکند را تنها دو کشور تولید میکنند؛ یعنی ایران و روسیه. بعد از روسیه ایران دومین کشوری است که این اژدر با نام «حوت» را میسازد.

نظر شما
پربیننده ها