معاون فرهنگی قوه قضاییه:

"بنده سازی" با اجبار اتفاق نمی افتد/وظیفه دولت اسلامی زمینه سازی تعالی انسانی و بندگی خداوند است

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه «بنده سازی» با زور دولت ها و اجبار اتفاق نمی افتد، گفت: وظیفه بزرگ دولت جامعه اسلامی، زمینه سازی تعالی انسانی و بندگی خداوند است.
کد خبر: ۸۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 09May 2016

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی روز دوشنبه در نخستین کنفرانس ملی اوقات فراغت در برج میلاد افزود: دولت اسلامی وظیفه ندارد که بطور مستقیم بنده سازی کند بلکه باید زمینه های بنده سازی را فراهم سازد و این موضوع با زور دولت ها و اجبار اتفاق نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اگر زمینه بنده سازی در جامعه فراهم شود این موضوع اوقات فراغت را پوشش خواهد داد و اگر خوب برنامه ریزی شود، مشکلی بوجود نخواهد آمد.

صادقی با بیان اینکه به راست و چپ و یا اصلاح طلب و یا اصولگرا در دولت ها کاری ندارم، افزود: پرواضح است که در دولت ما، دانشگاهیان نیز فرهنگسازی لازم را برای دولتیان نداشته اند.

دولت ها به فکر پر کردن اوقات فراغت جوانان نبوده اند

وی گفت: متاسفانه دولتها تاکنون به فکر پر کردن فرصتها و اوقات فراغت جوانان نبودهاند و کاری در این زمینه به درستی انجام نشده است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد: رسالت مدیران جامعه اسلامی باید بهبود زندگی مردم، نظم، رفاه، ارتقای سلامت جسمی و جانی جامعه باشد و برای امور مهم برنامهریزی کند.

وی ادامه داد: جامعه دینی باید به سمت وسویی برود و برنامهریزی کند که در زندگی اعضای آن جامعه، اوقات فراغت با ارزشهای والای انسانی پر شود که البته در این بخشها خیلی عقب هستیم و امیدواریم برنامهریزی دولتها در این سمت و سو سوق یابد.

صادقی همچنین گفت: اگر بیشتر دنبال سبک شناسی انسانها باشیم ابتدا باید اوقات فراغت آنها را بررسی کنیم زیرا از نحوه پرکردن اوقات فراغت آنها میتوان سبک زندگی آنها را بررسی کرد.

اوقات فراغت مساله انسانیت است

معاون فرهنگی قوه قضاییه، مساله اوقات فراغت را مساله انسانیت قلمداد کرد و گفت: اوقات فراغت باید عالمانه، هوشمندانه و ارزشمندانه طراحی شود. اوقات فراغت سالم زمینه رشد و تعالی انسانها را فراهم میکند، سطح فرهنگ را ارتقا میدهد و با حمایت از این امر میتوان به تولید ثروتاندوزی رسید. همچنین میتوانیم بگونهای برنامهریزی کنیم که تولید ثروت ما به سمت فرهیختگی برود یعنی در مقوله فرهنگ ثروتاندوزی شود که در آن رشد فکر، اندیشه و فرهنگ ارتقا مییابد.

صادقی همچنین بر سرمایهگذاری تولید ثروت در بخش فرهنگ بطور جدی تاکید کرد و افزود: با این سرمایهگذاری به معضل بیکاری کمک خواهیم کرد و بسیاری از مشکلات جوانان از جمله اعتیاد کاهش خواهد یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار