جوکار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دوقطبی سازی، ضربه به گفتمان انقلاب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دو قطبی سازی که در واقع ایجاد فضای تقابل و کنار زدن عده‌ای در کشور است به اصل گفتمان انقلاب اسلامی ضربه وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ - 09May 2016

دوقطبی سازی، ضربه به گفتمان انقلاب است

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان حول محور ایجاد جریان دو قطبی که دشمن بهدنبال آن است گفت: دو قطبی سازی که در واقع ایجاد فضای تقابل و کنار زدن عدهای  در کشور است به اصل گفتمان انقلاب اسلامی ضربه وارد میکند. دشمن همواره در پی تفرقه افکنی و ایجاد شکاف میان مسئولین و نهادهای تصمیم گیر جامعه است تا راحتتر نقشه نفوذ در داخل عملی کند.

وی ایجاد فضای دوقطبی در کشور را به ضرر آحاد مردم به ویژه نخبگان دانست و تصریح کرد: هر گاه در جامعهای تفوت میان آرا مسئولین افزایش پیدا میکند لطمه و صدمه اصلی آن به مردم و قشر نخبگان بازگشت پیدا میکند چرا که در این صورت هیچگونه اشتراک نظری در تصمیمگیری در داخل وجود نخواهد داشت و طیفهای نخبه کشور به سمت و سویی غیر از راه ریل گذاری شده برای اهداف کشور متمایل خواهند شد.

این نماینده مردم یزد ادامه داد: از سویی هنگامی که فضای دوقطبی در کشوری بالا میگیرد، هر سو جناح مقابل را مسئول رخدادهای داخلی و گزندهای بینالمللی میدانند و از دشمن اصلی که در فراتر از مرز آنها شاهد این درگیری داخلی است نیستند.

جوکار فضای دوقطبی را محصول تفرقه افکنی آمریکاییها و راهی برای رسیدن به اهدافشان درداخل مرزهای جمهوری اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: استکبار از دودستگی و دعواهای داخلی سود می برد و در این راه نباید برخی مسئولین آب به آسیاب دشمن بریزند.

وی نقش مردم را در جلوگیری از فضای دوقطبی در کشور اساسی دانست و گفت: باتوجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم سالاری دینی استوار شده لذا موثرترین نقش در حکومتداری نصیب مردم است و آنها هستند که با مدیریت به موقع مسئولین جلوی تضادها و تقابلهای داخلی را بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها