کتاب سرباز کوچک امام رونمایی شد

من شناخت قبلی از ایشان داشتم و فیلم اسارت او را دیده بودم لذا علاقه مند به انجام کار مربوط به این آزاده شدم.
کد خبر: ۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ - 02July 2013

کتاب سرباز کوچک امام رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "سرباز کوچک امام" که سرگذشت کوچکترین آزاده سرافراز، مهدی طحانیان است، دیروز طی مراسمی در تالار سیدالشهدا رونمایی شد.  

در ابتدای این مراسم فریبرز خوب نژاد مدیریت موسسه فرهنگی پیام آزادگان ضمن بیان ضرورت کارکرد در زمینه مربوط به آزادگان به خاطره ای از دیدار خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری تأکید کردند باید در زمینه آزادگان بیشتر کار کرد.

خوب نژاد ضمن بیان بخش هایی از مراحل تنظیم کتاب "سرباز کوچک امام" افزود: خانم دوست کامی زمان زیادی برای تنظیم این کتاب صرف کرد و تلاش فراوانی برای این مهم انجام داد.

وی ادامه داد: خانم دوست کامی بیش از سیصد ساعت مصاحبه برای تنظیم این کتاب انجام داده است.

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان تاکید کرد: خانم دوست کامی همچنین فیلم های مختلفی در این رابطه مشاهده کرده و ساعت ها با افراد مختلف به ویژه شخص آقای طحانیان صحبت و گفت و گو انجام داده است.

در ادامه این مراسم حبیب احمدزاده نویسنده و فیلمنامه نویس دفاع مقدس از ویژگی های کتاب "سرباز کوچک امام" گفت و افزود: این کتاب با لحنی شیرین و شیوا به نگارش درآمده است و هیچ گاه خواننده از مطالعه آن خسته نمی شود.

احمدزاده در ادامه ضمن انتقاد به بخش هایی از این کتاب افزود: قسمت هایی از کتاب به صورت غیرواقعی و ناصحیح به نگارش درآمده است و همچنین بخش هایی از این کتاب دارای سند و منبع نیست و امکان ارجاع به آن وجود ندارد.

این فیلمنامه نویس فیلم های دفاع مقدس گفت: اگر قرار است این کتاب به زبان های خارجی نیز ترجمه شود، بهتر است با منابع دقیق و صحیح آورده شود. احمدزاده همچنین به نام کتاب نیز انتقاد کرد.

احمدزاده در پایان صحبت های خود، تاکید کرد: این انتقادها به نسبت حجم وسیع کتاب، بسیار کوچک و ریزبینانه است و از خانم "دوست کامی" در خواست می کنم که تنها در این کتاب محصور نماند و به کار در این عرصه ادامه دهد.

در بخش دیگری از این مراسم، فاطمه دوست کامی نویسنده کتاب سرباز کوچک امام ضمن عرض خیرمقدم به حضار از انتقادات آقای احمدزاده تشکر کرد و گفت: از ایشان به جهت اینکه کتاب را با وجود اینکه دو روز پیش به دستشان رسیده بود با این ریزبینی مطالعه کرده اند، تشکر می کنم ولی به دلیل ضیق وقت، پاسخ به این انتقادات را به جلسه آینده موکول می نمایم.

دوست کامی در ادامه ضمن بیان سختی های تدوین کتاب سرباز کوچک امام به مراحل تنظیم این کتاب اشاره کرد و گفت: این کار از سال 88 کلید خورد. اولین قدم، مصاحبه با آقای مهدی طحانیان بود که حدود 250 ساعت از دوران های مختلف زندگی او را در بر می گرفت. بعد از این مرحله، نگارش کتاب شروع شد و همزمان با این مرحله تحقیقات میدانی نیز شروع شد.

وی به سختی های نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: ما بیش از 350 ساعت مصاحبه برای این کتاب انجام دادیم و گاهاً پس از پایان نگارش این کتاب، آقای طحانیان خاطرات جدیدی به یادش می آمد و مجبور می شدیم بازگردیم و دوباره تمام نگارشی که قبلاً انجام شده بود را بازنگری کنیم.

در ادامه این مراسم خانم "آباد" از اسرای دفاع مقدس سخنرانی کرد و گفت: علت حضور من در این مراسم عرض ارادت به برادرم آقای طحانیان و تشکر از خانم دوست کامی بود.

وی ضمن ابراز خوشحالی فراوان از حضور در این مراسم افزود: بیان خاطرات جنگ بسیار سخت است، چرا که هرگاه این خاطرات برای من یادآوری می شود تمام تنم به لرزه می افتد و خود را در آن زمان تصور می کنم، لذا بیان این خاطرات بسیار مشکل است.

در پایان این مراسم کتاب "سرباز کوچک امام" توسط خانم اعظم حسینی نویسنده کتاب دا، خانم آباد، خانم دوست کامی، آقای حبیب احمدزاده، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان و یکی از هم رزمان آقای طحانیان رونمایی شد.      

در حاشیه این مراسم، خانم فاطمه دوست کامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از سال 88 که در موسسه فرهنگی پیام آزادگان در معاونت پژوهش فعال بودم با طیف آزادگان آشنایی داشتم ولی سوژه ای که به من از طرف معاونت پژوهش پیشنهاد شد، آقای طحانیان بود و چون شناخت قبلی از ایشان داشتم و فیلم اسارت او را دیده بودم، لذا علاقه مند به انجام کار مربوط به این آزاده شدم و خود را مجاب به تدوین این کتاب کردم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار