نقش روحانیت در کاروان های راهیان نور

برنامه ریزی برای ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی، ترویج شعائر دینی بسیجیان، زنده نگه داشتن تفکر بسیجی، فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش های دفاع مقدس، تحقق تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر جلوه گر بودن حضور روحانیون در سطح اردوگاه های کشوری و راهیان نور از وظایف روحانیت در راهیان نور است.
کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳ - 21December 2013

نقش روحانیت در کاروان های راهیان نور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام دری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در گفت و گویی اظهار داشت: ماموریت اصلی حفظ و صیانت بسیج بر پایه دین، تقوا، عمل انقلابی و ارتقاء بینش اعتقادی سیاسی و فرهنگی بسیجیان و نیز نظارت مستمر و همه جانبه برامور مربوط به بسیج در سطح سازمان و اردوگاه های متمرکز کشوری می باشد.

حجت الاسلام دری افزود: برنامه ریزی برای ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی، ترویج شعائر دینی بسیجیان، زنده نگه داشتن تفکر بسیجی، فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش های دفاع مقدس، تحقق تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر جلوه گر بودن حضور روحانیون در سطح اردوگاه های کشوری و راهیان نور، ترویج شعائر اسلامی و انقلابی به خصوص اقامه نماز جماعت، برپایی کلاسهای عقیدتی، سیاسی و بصیرتی برای اردوگاه های متمرکز کشوری در راهیان نور از ماموریت های اصلی نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج می باشد.

وی ادامه داد: ایجاد عملکرد لازم با مسئولین مختلفی که در اجرای برنامه های آموزشی عقیدتی، سیاسی و محتواهای فرهنگی کمک می کنند، نظارت بر محتوا و تایید تولیدات انتشاراتی و تبلیغاتی از جهت تطبیق موارد با شرع مقدس اسلام، بررسی و پیگیری وضعیت فرهنگی، تربیتی و همچنین نیازمندی های عقیدتی، سیاسی و اخلاقی نیرو های تحت پوشش نیز از دیگرماموریت های مسئول ولی فقیه در سازمان اردویی و گردشگری بسیج است.

حجت الاسلام دری با اشاره به نقش مشورتی خود در جشنواره سرزمین ره آورد نور تصریح کرد: فیلم ها، انیمیشن ها و محصولات فرهنگی که توسط مدیریت فرهنگی ساخته می شود، مورد بررسی قرارگرفته و پس از اینکه از نظر شرعی مورد تایید قرار گرفت، نتیجه را به آنها اعلام خواهیم کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: تامین امام جماعت اردوگاه های متمرکز کشوری به گونه ای که اردوگاه های مستقر شاهد حضورحداقل یک روحانی به عنوان امام جماعت، مبلغ، هادی سیاسی و مربی نیز هستند. همچنین تامین امام جماعت، نظارت و سرکشی در اردوگاه های راهیان نور، زیارتگاه ها و یادمان ها از دیگر وظایف ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج نیز می باشد.

حجت الاسلام دری خاطرنشان کرد: اعزام روحانیون به اردوهای راهیان نور به چند شکل صورت می گیرد؛ یک بخش روحانیونی که در قالب روحانی کاروان از مبدا استان ها و شهرستان ها به همراه کاروان ها حرکت و همراه زائرین به مناطق عملیاتی می روند که وظیفه آنها آگاهی دادن به زائرین، بصیرت افزایی و آشنا کردن زائرین با فرهنگ ایثار و شهادت، تلاش برای انتقال تجارب دفاع مقدس به نسل جوان و همچنین خواندن نماز جماعت، سخنرانی، کارها و امورات تبلیغی می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: بخش دیگر اعزام  روحانیونی است که به عنوان امام جماعت، مبلغ، هادی و مربی در اردو های راهیان نور حضور پیدا می کنند و در یادمان ها و زیارت گاه ها مستقر شده و زائرین را هدایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله وظایف این رو حانیون خواندن نماز جماعت، سخنرانی، موعظه و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات نیز می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج عنوان داشت: روحانیونی که به عنوان راوی از طرف سیره شهدا و همچنین سازمان حفظ آثار و نشر ارزشها در یادمان ها و زیارتگاه ها مستقر می شوند، وظیفه روایتگری را برعهده دارند. همچنین  روحانیون دیگری به عنوان خادم  به این مناطق اعزام شده که در خدمت زائرین خواهند بود.

وی در پایان با اشاره به حضور روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب گفت: همانطور که روحانیون دردفاع مقدس و انقلاب حضور پر رنگی داشتند، در راهیان نور هم نقش مهمی ایفا می کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار