پس از ناکامی در جنگ علیه یمن؛

حامی تروریست‌ها رنگ عوض کرد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به اینکه حوثی‌ها بخشی از بافت یمن هستند، گفت که نباید به داعش و القاعده اجازه داد که در یمن باقی بمانند.
کد خبر: ۸۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ - 13May 2016

حامی تروریست‌ها رنگ عوض کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اذعان کرد که این کشور چه با حوثیها (انصار الله) اتفاق نظر داشته باشد یا خیر، ولی به هر حال بخشی از بافت اجتماعی یمن هستند.

الجبیر در صفحه توئیتر خود با اشاره به این مسئله اظهار داشت که نباید به داعش و القاعده به عنوان گروههای تروریستی فرصت داد که در یمن و یا در هیچ جای دنیا باقی بمانند.


عادل الجبیر در حالی بر جلوگیری از ادامه حضور  داعش و القاعده در یمن تاکید می کند که رژیم سعوی بیش از یک سال است با حمله مستقیم نظامی و با حمایت از تروریستهای داعش و القاعده در یمن، باعث کشتار جمع زیادی از مردم یمن شده است.

گفتنی است، مذاکرات صلح یمن دوشنبه در کویت از سر گرفته شد و «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل فضای آن را مثبت توصیف کرد.

ولد الشیخ از طرفین مذاکرات یمن در کویت خواست که به یکدیگر امتیاز بدهند تا راهکار فراگیر و کامل به دست بیاید.

نماینده سازمان ملل با بیان اینکه «بهتر است دو طرف خواستههای ملت را مطرح کنند» گفته بود که روند مذاکره حساس و وقتگیر است؛ زیرا هدفش حصول توافق الزامآور در همه مسائل اختلافی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار