فردا در شبکه افق؛

بدون پول هم می شود ازدواج کرد و فرزند آورد

مستند «دو تا کافی نیست؟» با موضوع فرزندآوری و توکل به خداوند برای تشکیل زندگی و ازدیاد نسل، پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 16May 2016

بدون پول هم می شود ازدواج کرد و فرزند آورد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، فرزندآوری و توجه نسبت به افزایش نسل، یکی از موضوعاتی است که طی سال های گذشته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی بوده، چه اینکه بعد از سال ها اجرای سیاست کاهش جمعیت، ضروری بود که این اقدام صورت بگیرد.

با این حال هنوز آثار فرهنگی و اجتماعی آن سیاست ها و نیز مشکلات اقتصادی موجود، مانعی بزرگ در این زمینه محسوب می شود و بسیاری از خانواده ها به ویژه زوج های جوان مایل نیستند بیشتر از یک فرزند داشته باشند.

یکی از مباحثی که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، توکل بر خداوند و امید به رحمت و بخشش اوست و این مسئله در ازدواج و فرزندآوری هم بسیار سفارش شده چه اینکه اگر کسی با توکل واقعی به خداوند، اقدام به این امور کند، خدا نیز تنهایش نمی گذارد.

مستند «دو تا کافی نیست» درباره همین موضوع است، زن و شوهری جوان که بدون اتکا به منابع مالی کافی، زندگی مشترک تشکیل دادند و سپس در ادامه، برای فرزندآوری نیز همین رویه را در پیش گرفتند.

آنها در این مستند از توکل به خدا سخن می گویند و اینکه چگونه این توکل و اعتماد، پشتوانه ای محکم برای تشکیل زندگی و بچه دار شدنشان شد.

«دو تا کافی نیست؟» مستندی به نویسندگی و کارگردانی مهدی صدیقی و تهیه کنندگی محمدرضا کردلو، سه شنبه 28 اردیبهشت ساعت 19.30 از شبکه افق پخش می شود.

تکرار این مستند را می توانید در ساعت های 10.30 و 13.30 روز چهارشنبه از همین شبکه ببینید.

نظر شما
پربیننده ها