دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دوقطبی سازی ترفند نفوذ استکبار جهانی

یکی از راههای نفوذ دشمن که اخیرا مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بود، دوقطبی کردن نظام است که رهبر انقلاب این دوقطبی را کاذب و دروغین می‌دانند. چرا که ساخته ذهن دشمن است تا از هر تقابل و تضارب رایی در کشورمان به نفع خود استفاده کند.
کد خبر: ۸۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 17May 2016

دوقطبی سازی ترفند نفوذ استکبار جهانی

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، یافتن ریشه روابط خصمانه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا با توجه به تاریخ معاصر ایران و رابطه دستنشاندگی رژیم پهلوی با آمریکاییها و از سوی دیگر با توجه به اهداف و ریشههای شکلگیری انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار میتوان به دلایل انگیزشی غرب در جهت نفوذ به ایران پی برد.

امروز دشمنان جمهوری اسلامی به هر دستاویزی چنگ میزنند تا در امور داخلی ایران راهی برای اعمال نظرات خود باز کنند و کم کم همچون گذشته به وابستگی کامل کشورمان از طریق نفوذ برسند. همانطور که رهبر انقلاب نفوذ را یکی از چند ابزار اساسی دشمن در کشورمان میدانند باید هوشیار بود که این ابزار استکبار، راههای جانبی برای به تثبیت رساندن اهداف خود در جمهوری اسلامی را دارد.

یکی از راههای نفوذ دشمن که اخیرا مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بود، دوقطبی کردن نظام است که رهبر انقلاب این دوقطبی را کاذب و دروغین میدانند. چرا که ساخته ذهن دشمن است تا از هر تقابل و تضارب رایی در کشورمان به نفع خود استفاده کند و سریعا فضای خالی را به سود خود پر کند. از سوی دیگر دو قطبی سازی یا به عبارتی ایجاد فضای تقابل صدمات جبرانناپذیری را متوجه اتحاد جامعه می کند و همان آسیبی را وارد میکند که دشمن در پی آن است یعنی جرقهای برای تفرقه و چنددستگی اجتماعی خواهد شد؛ که این امرعلیرغم تحمیل خسارتهای سیاسی به جامعه، بستر نقشآفرینی با تمام قوای دشمن از نظر سیاسی و اجتماعی را باز میکند که این پدیده نه تنها به ضرر مردم است بلکه پایهها و اهداف انقلاب را نیز سست خواهد کرد.

در همین راستا محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی که با دفاع پرس داشت گفت: دو قطبی سازی که در واقع ایجاد فضای تقابل و کنار زدن عدهای  در کشور است به اصل گفتمان انقلاب اسلامی ضربه وارد میکند. دشمن همواره در پی تفرقه افکنی و ایجاد شکاف میان مسئولین و نهادهای تصمیم گیر جامعه است تا راحتتر نقشه نفوذ در داخل عملی کند.

وی ایجاد فضای دوقطبی در کشور را به ضرر آحاد مردم به ویژه نخبگان دانست و تصریح کرد: هر گاه در جامعهای تفوت میان آرا مسئولین افزایش پیدا میکند لطمه و صدمه اصلی آن به مردم و قشر نخبگان بازگشت پیدا میکند چرا که در این صورت هیچگونه اشتراک نظری در تصمیمگیری در داخل وجود نخواهد داشت و طیفهای نخبه کشور به سمت و سویی غیر از راه ریل گذاری شده برای اهداف کشور متمایل خواهند شد.

این نماینده مردم یزد ادامه داد: از سویی هنگامی که فضای دوقطبی در کشوری بالا میگیرد، هر سو جناح مقابل را مسئول رخدادهای داخلی و گزندهای بینالمللی میدانند و از دشمن اصلی که در فراتر از مرز آنها شاهد این درگیری داخلی است نیستند.

جوکار فضای دوقطبی را محصول تفرقه افکنی آمریکاییها و راهی برای رسیدن به اهدافشان درداخل مرزهای جمهوری اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: استکبار از دودستگی و دعواهای داخلی سود می برد و در این راه نباید برخی مسئولین آب به آسیاب دشمن بریزند.

حضرت آیت الله خامنهای در آخرین دیدار خود با فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی درباره ایجاد فضای دوقطبی تاکید کردند و فرمودند: ایجاد دو جریانی، دو فرقه ای و دو قطبی از ضربه های مهلکی است که دشمن بهدنبال آن است. وجود برخی ناهنجاریها و کجرویها در جامعه را مانند هر کشور دیگری است و برای تحلیل کلی اوضاع ایران، باید حرکت عمومی را مورد توجه قرار داد که به فضل الهی، این حرکت و نگاه غالب، بسیار خوب است.

البته باید توجه داشت که دشمن تا به امروز برای رسیدن به نیات و اهدافش در درون مرزهای جمهوری اسلامی از هیچ تلاش و خدعهای فروگذار نبوده است ولی به این انقلاب به پشتوانه فرامین رهبری و حمایت همه جانبه مردم از منویات ایشان شاید گاهی پیچ و خمهای سختی را گذرانده باشد ولی هیچگاه از ریل اصلی و آرمانهای بنیانگذلر انقلاب فاصلا نگرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار