لاورف: از سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل دفاع می کنیم

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: امکان ندارد که بشار اسد رئیس جمهور را به کناره گیری و ترک منصبش وادار کنیم و ما از کشور سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل حمایت می کنیم.
کد خبر: ۸۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ - 17May 2016

لاورف: از سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل دفاع می کنیم

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از پایان نشست کار گروه بین المللی حمایت از سوریه که با حضور ۱۷ کشور در وین برگزار شد، در کنفرانسی مطبوعاتی در این خصوص حاضر شد.

بر اساس این گزارش لاوروف در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: از شریکان غربی خود انتظار داریم که معارضان میانه رو در سوریه را برای جدایی از جبهه النصره اقناع کنند. برخی از طرف ها جبهه النصره را به عنوان یک طرف خوب محسوب می کنند و این موضوعی است که باید درباره آن بحث شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تمامی ما نسبت به رشد خطر تروریسم در سوریه نگرانی داریم.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد: نظامیان روسی و آمریکایی به صورت روزانه نقض آتش بس در سوریه را بررسی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: امیدواریم حزب دموکراتیک کُردها در مذاکرات آتی ژنو حضور یابند و اجازه کنار گذاشتن بازیگران سوریه از جمله حزب کُردها از مذاکرات ژنو را نمی دهیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: از زمانی که آتش بس در سوریه اجرا شده است، میزان خشونت ها به صورت ملموسی کاهش یافته است.

لاوروف اظهار داشت: اولویت ما مبارزه با تروریسم است و در این خصوص بارها و به صورت جدی سخن گفته ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: در زمینه ۳ محور اصلی برای اقدام در سوریه شاهد پیشرفت هستیم.

لاوروف همچنین بیان کرد: بر مبنای قانونی حل بحران سوریه بدون حذف هیچ یک از بندها تاکید کردیم و اولویت ما حل بحران سوریه به صورت مسالمت آمیز است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: امکان ندارد که بشار اسد رئیس جمهور را به کناره گیری و ترک منصبش وادار کنیم و ما از کشور سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل حمایت می کنیم.

لاوروف همچنین نسبت به انتخاب همکاری در مبارزه با تروریسم و باقی ماندن بشار اسد در قدرت هشدار داد.

وی در همین راستا اظهار داشت: بشار اسد بر پایبندی خود به تمامی قطعنامه های بین المللی از جمله ایجاد دولت انتقالی و گفتگو با معارضان تاکید دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: برخی در صدد تکیه بر جبهه النصره به عنوان حربه ای برای بازدارندگی بشار اسد هستند که بسیار خطرناک است.

لاوروف در ادامه گفت: بهترین قدرت برای مبارزه با ترویسم در سوریه، ارتش این کشور است.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد: باید با تروریست های داعش در مرزهای سوریه و ترکیه که محل عبور آنها است، مبارزه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تحریم هایی که آمریکا و دیگران اعمال کرده اند، رنج های مردم سوریه را تشدید می کند. ما با تحریم به منظور حل درگیری های داخلی از جمله درگیری سوریه مخالف هستیم.

لازم به ذکر است حامیان سوریه شامل کشورهای روسیه، آمریکا، انگلیس، چین، آلمان، فرانسه، مصر، ایران، عراق، اردن، لبنان، عمان، امارات، قطر، ترکیه و عربستان و نمایندگانی از اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان ملل است.


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار