مسئول موزه شهدای آمل خبر داد؛

نمایش آثار ماندگار 40 شهید حماسه ششم بهمن در موزه شهدای آمل

مسئول موزه شهدای آمل گفت: از نقاط قابل توجه موزه شهدای آمل، گالری شهدای ششم بهمن و یادمان 40 شهید این رویداد بزرگ و ماندگار است.
کد خبر: ۸۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ - 20May 2016

نمایش آثار ماندگار 40 شهید حماسه ششم بهمن در موزه شهدای آمل

به گزارش دفاع پرس از مازندران، یاسیمن داداشپور مسئول موزه شهدای آمل گفت: موزه شهدا آمل در جوار بقعه میر قوامالدین مرعشی قرار دارد و دارای 781 متر مربع مساحت است.

وی افزود: موزه شهدا آمل از مصوبات دور نخست سفر هیأت دولت به مازندران در 22 بهمن سال 1386 بوده که به مناسبت دهه فجر بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای پاسداشت حرمت خون شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بنا نهاده شد.

مسئول موزه شهدای آمل تصریح کرد: این موزه در بنای تاریخی مقبره میر بزرگ مؤسس سلسله شیعی مذهب مرعشیه بوده و مربوط به دوره صفویه است.

وی با اشاره به اینکه این بنا به همراه گالریهای مجزا از یکدیگر به موزه شهدا اختصاص داده شد، بیان کرد: در این مکان آثار و یادگاریهای ماندگار 113 شهید آمل که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شهادت رسیدند به نمایش گذاشته شد.

داداشپور با اعلام اینکه از نقاط قابل توجه موزه، گالری شهدای ششم بهمن سال 1360 و حماسه اسلامی مردم آمل است، افزود: این گالری شامل یادمان 40 شهید این رویداد بزرگ و ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه جزئیات حماسه اسلامی سال 1360 آمل در قالب ماکت شهری با عنوان واقعه ششم بهمن در این گالری به نمایش درآمده است، اظهار کرد: این موزه محصول مشارکت دو ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است که با راهاندازی آن هدف احساس فرهنگ ایثار و شهادت در استان دنبال میشود.

مسئول موزه شهدای آمل گفت: علاقهمندان به بازدید از موزه میتوانند همه روزه از این بنای تاریخی، مذهبی و حماسی دیدن کنند و از آثار ماندگار و ارزشمند آن بهره ببرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار