حجت الاسلام نمازی:

زیارت حرم امام حسین، صدقه و استغفار از فضیلت های ماه شعبان است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زیارت حرم امام حسین، صدقه و استغفار از فضیلت های ماه شعبان است و افضل این ها زیارت حرم سیدالشهداست.
کد خبر: ۸۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ - 22May 2016

زیارت حرم امام حسین، صدقه و استغفار از فضیلت های ماه شعبان است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم افتتاح مسجد جامع امام علی شهرک شهید صیادشیرازی منطقه 22 تهران امشب و در شب میلاد امام زمان باحضور حجت الاسلام و المسلمین نمازی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ افشارزاده آجودان سابق رئیس جمهور و حجت الاسلام دانش رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد  حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام نمازی در این مراسم با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: یکی از فضیلت های این ماه استغفار و پذیرش آن است. دومین فضیلت ثواب صدقه دادن است. پیامبر فرمودند هر کس در این ماه صدقه بدهد خداوند آن را تا روز قیامت نگه می دارد و کثرت می بخشد. صدقه نیز تنها به پول خلاصه نمی شود بلکه خوش خلقی با پدر و مادر هم صدقه محسوب می شود.

 



وی خاطرنشان کرد: البته عمل دیگری هم است که افضل بر دو فضیلت قبل است و آن زیارت حرم امام حسین است و هرکس در شب میلاد امام زمان بتواند به زیارت برود، توفیق بزرگی را به دست آورده است.

نمازی با بیان اینکه به شب زنده در این شب توصیه شده است، گفت: پیامبر فرمودند هرکس در این شب، شب زنده داری کند به مانند این است که در میان مردگانی زنده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به آیه 38 سوره احزاب، بیان داشت: در این آیه بر ذکر کثیر خدا تاکید شده است. فردی خدمت امام صادق رسید و گفت که ما وقت نداریم که در همه حال ذکر خدا گوییم. امام فرمودند مداومت در تسبیحات حضرت زهرا پس از هر نماز مصداق ذکر کثیر است.

 



وی اضافه کرد: امام باقر فرمودند هر کس بر تسبیحات مداومت کند اشقی نخواهد شد. همچنین امام صادق فرمودند که هر کس بر پیامبر و آلش یک صلوات بفرستد خداوند و ملائکش بر او ده صلوات می فرستند و اگر او ده صلوات بر پیامبر بفرستد خداوند صد صلوات می فرستد. خداوند صلوات می فرستد یعنی اینکه او را از ظلمت خارج و به سمت نور می کشاند.

نمازی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا گفت: امام رضا در این حدیث بیان می دارند که انسان باید با امام زمان انس داشته باشد. این انس به معنای عرفان های کاذب نیست.انس با امام زمان یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. اگر با ایشان انس بگیریم، پدری مهربان و همراه برای ما خواهند بود.

وی با بیان اینکه مقدس اردبیلی و شیخ مفید با امام زمان انس داشتند، اظهار کرد: مقدس اردبیلی، محقق اردبیلی بوده چرا که خدمت فراوانی به اسلام داشته است. یکی از شاگردانش می گوید، دو شب آقا را تعقیب کردم و دیدم از در بسته و دیوار عبور می کند. از او خواستم تا دلیلش را بگوید و آقا گفت می گویم اما تا زنده ام برای کسی نقل نکن. گفت من خیلی تحقیق می کنم و به دنبال پاسخ سوالات مردم هستم لذا خدمت امام معصوم می روم و درس فرا می گیرم.
وی در پایان گفت: امام زمان به شیخ مفید نامه نوشتند و گفتند ما از یاد شما غافل نیستیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار