حجت‌الاسلام قهرمانی نژاد مطرح کرد؛

نیمه شعبان یعنی تولد پیغمبری در وجود تو/ نیمه شعبان یعنی فینال فینال‌ها

در آستانه میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) مراسم وعظ و مولودی خوانی در منزل حاج آقای عزت‌الله مومنی از دوستان شیخ رجبعلی خیاط برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ - 22May 2016

نیمه شعبان یعنی تولد پیغمبری در وجود تو/ نیمه شعبان یعنی فینال فینال‌ها

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در این مراسم پس از ختم 14هزار صلوات توسط افراد حاضر در جلسه، جلسه تفسیر برگزار شد.

پس از آن حاج آقای ملکی بر منبر رفته و از صفات اهل دنیا و ادعیهای که در اختیار ما قرار دارد، سخن گفت:

صفات اهل دنیا

مَن کثر اکله: کسی زیاد میخوره، همش به خوردن مشغوله. حالا گاهی بعضیا مال حلال خودشونه؛ اما بعضیا اصلا حلال و حرام براش مهم نیست.

کثر ضحکه: زیاد میخنده، همش میخنده.

کثر نومه: زیاد میخوابه.

کثر غضبه: کسی که غضبش زیاده، گاهی بعضیا در برخورد با خانواده وقتی غضب چشمش رو گرفت دیگه نمیفهمه.

قلیل الرضا: رضایتش کمه، هرچه هم خدا بهش بده بازم میگه کمه، میگه آخه اینم زندگیه که ما داریم.

لا یعتذر الی مَن اساء الیه: کسی که نه بدی کسی را می بخشد و نه وقتی بدی کرده، عذرخواهی می کند.

کسلان عند الطاعه: در موقع نماز کسل است، برای مجالس غیر دینی شتاب میکند اما برای مجالس وعظ و روضه میگه حالشو ندارم.

اَمله بعید، اجله قریب: آرزوهای دراز دارد و انجام امور دینی را به تعویق میاندازه و فقط برای دنیایش تلاش میکنه.

لا یحاسب نفسه: اینهمه عمر کردی، چقدر در را خدا و خدمت به خلق قدم برداشتی؟ دو رکعت در نیمه شب خواندی؟

نکنه ما هم یک فرعون کوچک باشیم با مصرهای کوچک مخصوص به خودمان، نکنه ما یک منافق کوچک باشیم.

دعاها را بخوانید، اینها را ائمه به ما یاد دادهاند وگرنه ما بلد نبودیم با خدا حرف بزنیم، انها حرف در دهان ما گذاشته اند.

در مناجات شعبانیه آمده است که " الهی إن أدخلتنی النار أعلمتُ أهلها؛ إنی اُحبّک": خدایا اگر مرا در آتش جهنم وارد کنی، کسی نمی تونه جلوی این کار رو بگیره اما من به همه اهل جهنم میگم که من دوستت دارم.

در دعای کمیل هم داریم که " أتسلط النار علی وجوهٍ خرت لعظمتک ساجده، أو علی السن نطقت بتوحیدک صادقه، .......... ما ها کذا الظن بک و لا اُخبرنا بفضلک عنک، یا کریم" یعنی خدایا آیا میخواهی این صورتهایی که برای تو بر خاک افتاده رو بسوزانی، و زبانهایی که توحید تو بر آنها جاری شده و...... نه، این گمان به تو بعید است.

در دعای ابو حمزه ثمالی، امام سجاد(ع) آورده است که: " الهی إن ادخلتنی النار و فی ذلک سرور عدوک و إن ادخلتنی الجنه و فی ذلک سرور نبیک، و أنا والله اعلمُ أنّ السرور نبیک أحب الیک مِن سرور عدوک".

این دعاها را فراموش نکنید، این مناجات ها یادگار ائمه است.

پس از آن آقای سالار سخنرانی کردند و از معجزات گفت و اینطور نتیجه گرفت که نیازی نیست ما با دلیل علمی بگوییم امام زمان(عج) توانسته این قدر عمر کند، وقتی که این همه معجزه ی اثبات شده داریم:

در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی اگر پشت به سقاخونه و روبه نقاره خونه بایستی، اون بالا زیر نقاره خونه عکس دوتا شیره که یه سر به دهن این دوتا شیر است. اون عکس رو تا حالا کی دیده؟ هیچ کس؟ خب ایندفعه که رفتید مشهد حتما برید و این عکس رو هم ببینید، برید آقای نخودکی رو هم زیارت کنید، آقای مجتهدی و آقای مروارید و ... را هم زیارت کنید.

سال 200 هجری قمری که مامون امام رضا(ع) را به مرو دعوت کرد، یعنی سه سال قبل از شهادتشان، مامون نانجیب همه علما و وزرا را دعوت کرد و گفت بدو ورود میخواهیم حالشو بگیریم، علما هرچه سوال کردند اما جواب داد، وزرا هر کاری که دلشون خواست کردند، امامم جواب داد. یکی از اینها خیلی نانجیب بود به اسم مهران؛ برادر احمد بن قحطبه، مهران گفت خب اگر راسته که شما امام هستی به این دوشیری که روی پرده هستند بگو بیان و منو بخورن. امام رضا(علیه السلام) نصیحتش کردند، اما در او تاثیری نکرد، گفت تو اگه راست میگی که امامی این کار رو انجام بده، هر چه امام گفتند، او قبول نکرد؛ امام رضا(ع) اشاره ای به آنها کرد، این دوشیر از پرده بیرون پریدند، مامون غش کرد، یه عده فرار کردند، بدون اینکه قطره ای خون از اون نانجیب روی زمین بریزه خوردنش و دوباره رفتند در پرده.

حضرت مریم دور خانه خدا؛ بیت المقدس در طواف بود درد مخاذ به او چیره شد به او گفتند از حرم برو بیرون، پس از اینکه بچه به دنیا آمد، گفت خدایا چه کنم؟ من الان برم بین مردم همه به من تهمت میزنند. به او گفتند روزه سکوت بگیر و به بچه اشاره کن، همین کار رو کرد وقتی داد و بیدادها اوج گرفت به بچهاش اشاره کرد؛ بچه گفت: قال انی عبدالله...... ؛ پس طفل تازه متولد شده سابقه داره که حرف بزنه.

حضرت یونس وقتی که توبه کرد و میخواست از شکم ماهی بیرون بیاید خداوند به او فرمود: اگر توبه نمیکردی تا قیامت تو رو داخل شکم ماهی نگه میداشتم. و لازمه این کار این بود که ماهی هم زنده بمونه.

شب نیمه شعبان حکیمه خاتون عمه امام عسگری(ع) فرمودند عمه جان بمانید امشب شبی است که موعود متولد میشود، حکیمه خاتون گفت من آثار حمل در نرجس خاتون نمیبینم، ماندند. نماز صبح را که خواندند حکیمه خاتون میگه آثار بارداری در نرجس خاتون پدیدار شد؛ اون زمان دستور داده بودن که هر زن حاملهای دیدید اگه بچش پسر بود بکشید؛ و حکیمه خاتون قابله مولای ماست.

و دیگر نیازی نیست با توجه به آیات روشن قرآن ما برای طول عمر حضرت دلیل علمی بیاوریم، بلکه میتوانیم با جرات بگوییم، این نیز از معجزات خداوند است.

پس از آن دعای سمات و نماز برگزار شد.

سپس حاج آقای قهرمانی نژاد سخنرانی کرد؛ وی از فضیلت زیارت امام حسین(ع) گفت و از فضیلت شب نیمه شعبان:

داریم به اوج ایام ماه شعبان میرسیم، یعنی نیمه شعبان، یعنی شب نیمه شعبان به تعبیر جوانها فینال فینال هاست در بندگی و تقرب به خداست، این شب، شب بسیار مهمی است و غافل است که کسی فرداشب را از دست بدهد.

شب نیمه شعبان شب زیارتی امام حسین(علیه السلام) است. چون نام مبارک امام حسین( علیه السلام) گشاینده هر دری است که گشوده نمیشود. این یک مسئله قطعی و بلاشک است، در خیلی از مسائل به ائمه مراجعه میکردند، ائمه میفرمودند: برو کنار مزار جدم ابی عبدالله و اونجا مطلبت رو عرضه بدار. خودشان حجت خدا برزمین بودند، اما می فرمودن برو اونجا.

مرحوم آیت الله بهجت(ره) میفرمود بالاتر از نماز شب در مستحبات نداریم، اما یه چیزی بالاتر از اون هست و اون عزاداری برای امام حسین(ع).

بنده اون موقع تازه فهمیدم اینکه امام خمینی(ره) فرمودهاند: عزاداری برای سید الشهداء افضل قربات است، یعنی چه. افضل قربات؛ یعنی امام میفرمود اگر می خواهید به خدا برسید، عزاداری بر سید الشهداء بالاترین چیزی است که می تونه انسان را به خدا نزدیک کنه.

به ما گفتن شب نیمه شعبان زیارت امام حسین(ع)، شب عید قربان هم همینطور و.....شب عید قربان، یعنی شب نزدیک شدن به خدا یعنی شب وصال، میگه زیارت امام حسین(علیه السلام) رو بخون.

پیغمبر آمده تا دست من و شما  رو هم بگیره و ببره بالا، قربانی کنه تو رو اون وقت، شب نیمه شعبان شب قله ای است که در اون شب پسر اون پیغمبر، که اسم همون پیغمبر رو هم داره؛ دست من و شما رو میخواد بگیره ببره بالا، حواست هست! شب نیمه شعبان، تولد امام زمان(عج) یعنی چی؟ یعنی تولد پیغمبری در وجود تو، اون وجود نازنین اقدسی که عصاره تمام انبیاست، عصاره تمام اوصیاست، آرزوی تمام اصفیاست، آرزوی جگر سوخته خانم فاطمه زهراست، ایشون قرار متولد بشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار