خوب نژاد:

در سالگرد مرحوم ابوترابی دنبال ادای دین عاطفی نیستیم

مدیر موسسه پیام آزادگان گفت: رها کردن مسوولیت‌ها و رفتن به جبهه، ده سال مدیریت درخشان به 40 هزار اسیر ایرانی با اخلاق نیکو و ده سال خدمت بی منت و ولایت مداری بی پیرایه نسبت به انقلاب المان هایی است که تکریم این شخصیت را توجیه پذیر می‌کند.
کد خبر: ۸۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ - 23May 2016

در سالگرد مرحوم ابوترابی دنبال ادای دین عاطفی نیستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نشست خبری گرامیداشت سالگرد ارتحال سید آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی و پدرش سید عباس ابوترابی، یادواره شهدای آزاده فاجعه منا و مدافعین آزاده حرم اهل بیت(ع) صبح امروز برگزار شد.

خوب نژاد مدیر موسسه پیام آزادگان در این نشست گفت: سالگرد فوت مرحوم ابوترابی که دو روز قبل از ارتحال امام(ره) اتفاق می افتد مناسبتی است که  جمع بین الگوهای اخلاقی، مقاومت، ایثار و ولایت مداری را متبلور میکند.

وی افزود: رها کردن مسوولیتها و رفتن به جبهه، ده سال مدیریت درخشان به 40 هزار اسیر ایرانی با اخلاق نیکو و ده سال خدمت بی منت و ولایت مداری بی پیرایه نسبت به انقلاب المان هایی است که تکریم این شخصیت را توجیه پذیر میکند.

خوب نژاد تصریح کرد: در سالگرد مرحوم ابوترابی دنبال ادای دین عاطفی نیستیم بلکه به دنبال ترویج ارزشهای بالای انسانی هستیم و چه بهتر که او را الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال ابوترابی در شهرهای مختلف کشور گفت: در چند استان مثل اصفهان، خراسان همدان، قم، خوزستان و آذربایجان شرقی مراسم سالگرد را خواهیم داشت.

رئیس موسسه فرهنگی پیام آزادگان با اشاره به فاجعه منا در سال گذشته افزود: سال گذشته با شیطنت آل سعود مواجه شدیم که با همکاری استکبار جهانی واقعه ای تاسف بار را رقم زدند و آن فاجعه منا و شهادت 400 نفر از زایرین ایرانی بود که به قصد زیارت به خانه خدا رفتند. وظیفه داریم به دلیل حفظ منافع ملی در برابر دشمن هرگز چنین واقعه را فراموش نکنیم. در بین کشته شدگان 4 آزاده شهید داریم که از دست دادن این عزیزان برای ما درداور بود چرا که تعدادی از بهترین و ناب ترین آزادگان از جمع ما پرکشیدند در مراسم گرامیداشت حاج اقا ابوترابی از این 4 شهید و خانواده هایشان تقدیر و تکریم به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به حضور آزادگان در جمع مدافعان حرم اهل بیت بیان داشت: چند سالی است منطقه شاهد درگیری های خونین توسط تروریست ها است و کشور سوریه محل هم آوردی مقاومت و استکبار قرار گرفته، در این راه گروه های زیادی از رزمندگان مسلمان به دفاع برخواستند که در این میان گروهی از ازادگان بعد از سال ها مقاومت و جنگ و اسارت در حالی که سن و سالی از آنها گذشته در سنگر دفاع حاضر شدند، که در این مراسم  از 6  آزاده مدافع حرم تجلیل خواهیم کرد و ضمن این کار اعلام میکنیم ارزش دفاع ارتباطی به سن ندارد و مقاومت هم چنان ادامه دارد، آزادگان علیرغم دیدن رفتارهای وحشیانه دشمن باز هم در دفاع از کشور و اعتقادات و مقاومت اسلامی پیش قدم شدند.

خوب نژاد تصریح کرد: چند سالی است که در راس خدمتگذاری به حجاج بیت الله الحرام آزادگان حضوری فعال دارند ضمن اینکه رئیس سازمان حج و زیارت نیز خود از آزادگان سرافراز است. در حادثه منا پس از شهادت حجاج، گروهی جهادی برای تحویل و شناسایی اجساد لازم بود و می طلبید افرادی با عشق و انگیزه وارد این عرصه شوند، تعدادی از آزادگان داوطلب شدند و زیر بدترین رفتارهای آل سعود و در سخت ترین شرایط جنازههای مطهر شهدا را پیدا کردند. دو نفر از این افراد که در تیم شناسایی حضور داشتند نیز در مراسم ارتحال سید آزادگان تجلیل میشوند.

وی افزود: 13 عنوان کتاب در این برنامه رونمایی خواهد شد. از خانواده شهید آزاده، حسینی زاده که مدتی پیش از دنیا رفتند و از آزادگان برجسته کشور بودند که در پی رحلتش مقام معظم رهبری پیامی را صادر کردند نیز تقدیر خواهد شد.

مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام ابوترابی 9 خرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری از ساعت 17:30 دقیقه برگزار میشود که حجت الاسلام شهید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از جمله سخنرانان مراسم خواهند بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار