نمایشنامه خوانی « سرباز ته صف » به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر

گروه تئاتر فروغ اردبیل به همت واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل، روز سوم خرداد اقدام به خوانش نمایشنامه « سرباز ته صف » اثر فریدون ولایی نمود.
کد خبر: ۸۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 24May 2016

نمایشنامه خوانی « سرباز ته صف » به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، این نمایشنامه خوانی به کارگردانی مجید واحدی زاده و نقش خوانی مهرداد حسینی، فرشید سلامت، فاطمه سیمزاری، بهار دالوند و مجید واحدی زاده عصردیروز با استقبال جمع کثیری از هنرمندان و علاقه مندان در سالن حوزه هنری برگزار شد.

نمایشنامه سرباز ته صف قصه مقطعی از زندگی یک خانواده چهار نفره را روایت می کند ، مادر به همراه پسرناتنی، پسر کوچک و همسراو.

قصه زندگی این خانواده را ما از آنجایی می بینیم که زمان جنگ تحمیلی است و پسر کوچک خانواده باید لباس سربازی بپوشد و به خدمت سربازی برود، مادر و همسر پسر مقاومت می کنند و سعی دارد به هر طریقی از سربازی رفتن او جلوگیری کنند اما هر راهی را که امتحان می کنند به بن بست می خورند، ودر آخر نتیجه این می شود که پسرباید برود سربازی و البته در این بین لحظات شیرین و طنزی نیز ایجاد می شود، پسر بزرگ خانواده که ناتنی و در روند نمایشنامه معلوم می شود که والدین او در دوران مبارزات انقلاب شکنجه و شهید شده اند و پدر این خانواده که از ساواکی ها بوده واکنون فراری است این را پسر آورده و بزرگ کرده، او ( برادربزرگتر) سعی دارد برادرش را محیای رفتن به سربازی نماید و همین امر باعث  سوء ظن عروس خانواده می شود و به او تهمت می زند که می خواهد انتقام پدر و مادرش را از آنها بگیرد و پسر کوچک را به کشتن بدهد.

در نهایت برادر بزرگتر سه ماه برای برادرش مهلت می گیرد و خودش به بهانه یافتن پدر از خانه خارج می شود و در آخر با دعوت خانواده به معراج الشهدا برای شناسایی شهید مشخص می شود برادرش بزرگتر به جای برادرکوچک به سربازی رفته و شهید شده است. 

همچنین این نمایشنامه در روز هفتم خرداد در یکی از سالن های حوزه هنری تهران توسط گروه خوانش خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار