عراقچی: سردشت نماد مظلومیت ملتی است که قربانی سلاح‌های ممنوعه شد

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن اشاره به مسئولیت بین‌المللی عاملان جنایت بمباران شیمیایی سردشت گفت: ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی، هرگونه استفاده از این سلاح‌ها را محکوم می‌کند.
کد خبر: ۸۴۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۲۶ - 27June 2026

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پیامی به مناسبت برگذاری  آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت یاد شهدای جنایت هولناک بمباران شیمیایی سردشت، جانبازان سرافراز شیمیایی و تمامی شهیدان ایران را گرامی داشت.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

با درود بی‌پایان به روح پرفتوح رهبر شهید و همه شهدای والامقام تجاوز اخیر، یاد شهدای جنایت هولناک بمباران شیمیایی سردشت، جانبازان سرافراز شیمیایی و تمامی شهیدان راه عزت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی را با نهایت احترام و افتخار گرامی می‌داریم.

تفاهم

سی‌ونهمین سالگرد فاجعه جانسوز بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در حالی گرامی داشته می‌شود که تاریخ، برگ خونین اما پرافتخار دیگری از مظلومیت و مقاومت ملت ایران را پیش روی جهانیان گشوده است.

سردشت تنها یک شهر نیست؛ نماد مظلومیت ملتی است که قربانی سلاح‌های ممنوعه شد و ذره‌ای در برابر ظلم و تجاوز عقب ننشست.

انتهای پیام/ ۹۹۹

نظر شما
captcha
پربیننده ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین