ولایت فقیه در اندیشه رهبر انقلاب؛

مسئله‏ ولایت فقیه، اساس نظام و ستون فقرات نظام است

ولایت فقیه در اندیشه رهبر انقلاب را در ذیل آمده است که می‌خوانید.
کد خبر: ۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ - 27May 2016

مسئله‏ ولایت فقیه، اساس نظام و ستون فقرات نظام است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس؛ رهبر معظم انقلاب درخصوص ولایت فقیه فرمودند: امروز حکومتهاى دنیا، غالباً آلوده است. ما خدا را شکر مىکنیم که نسخه حکومت اسلامى را در اینجا پیدا کردیم. به نظر ما حکومت با قانون اساسى ما، راقیترین نوع حکومتهاست؛ یعنى حکومتى که با نظام ولایت فقیه معرفى مىشود. بعضى از این مسئله تحاشى مىکنند!

ایشان افزودند: در حکومت اسلامى - یعنى حکومت فقیه عادل و فقیه متقى - هم حضور مردم هست، هم حضور معنویت و ارزشهاى اسلامى و حضور تقوا هست؛ این، بالاتر از همه است.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: مسئله ولایت فقیه، اساس نظام و ستون فقرات نظام است.ولایت فقیه عادل، یعنى حکومت کسى که دین و اسلام را مىشناسد و مىداند چگونه باید بر مردم حکومت کرد؛ و نیروى تقوا هم به او کمک مىکند که از این خط منحرف نشود.

ایشان فرمودند: ولایت فقیه، مترقیترین چیزى است که مىتوان به یک جامعه بشرى پیشنهاد کرد. ولایت فقیه، یک فرهنگ و یک جریان است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: ولایت فقیه، جایگاه مهندسى نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیرى از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسىترین و محورىترین مفهوم و معناى ولایتفقیه است.

ایشان خاطرنشان کردند: نقش ولایتفقیه این است که در این مجموعه پیچیده و در هم تنیده تلاشهاى گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: پاسدارى و دیدهبانىِ حرکت کلى نظام به سمت هدفهاى آرمانى و عالىاش، مهمترین و اساسىترین نقش ولایت فقیه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار