نمایشگاه قرآن کریم و عترت در کرمان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 165 موسسه قرآنی در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم و عترت استان کرمان حضور پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ - 01June 2016

نمایشگاه قرآن کریم و عترت در کرمان برگزار می شود

به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نمایشگاه قرآن کریم و عترت(ع) استان کرمان با همکاری 17 دستگاه و 30 موسسه قرآنی و محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از این پس نمایشگاه قرآن کریم و عترت (ع) استان کرمان هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در قالب 140 غرفه از ساعت 16 تا 22 آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است.

علیزاده بیان کرد: نمایشگاه شامل 15 بخش است و در بخش های مکتوب، هنری، مطبوعات، نمایش فیلم های قرآنی، نشست ها، مسابقات، فروش و ناشران مرتبط با قرآن و عترت (ع)، حوزوی، دانشگاهی، نهادها و موسسات قرآنی، نرم افزار و محصولات فرهنگی، کودک و نوجوان و عفاف و حجاب برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: کارگاه های آموزشی، صنایع دستی و برنامه های جنبی نیز در نمایشگاه قرآن کریم و عترت مد نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه هر سال دهه فجر برگزار می شد گفت: با توجه به نقطه نظرات اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی و مصوبه این شورا، 30 دی ماه سال گذشته قرار شد این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برگزار شود.

وی گفت: این نمایشگاه تفرجگاه معنوی برای مردم، محل تبادل نظر آراء و افکار فعالان قرآنی، محل معرفی و برگزاری کارگاه های آموزشی قرآنی و ایجاد فرصت آشنایی مردم با آخرین تولیدات قرآنی خواهد بود.

علیزاده به برنامه های قرآنی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: یکهزار و 970 قرآن آموز در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت (ع) و دو هزار و 355 قرآن آموز در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم در استان کرمان شرکت کرده اند.

وی گفت: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت نیز در آبان ماه 95 در کرمان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانبه اعطای گواهینامه های قرآن و عترت نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون 22 هزار گواهی صادر و تقدیم قرآن آموزان شده است و پالایش و ثبت 500 فعال قرآنی نیز در استان کرمان انجام شده است.

علیزاده گفت: برگزاری شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی به منظور هماهنگی و هم افزایی در فعالیت های فرهنگی قرآنی انجام می شود که این شورا در استان کرمان نیز دو جلسه داشته است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های فعال در حوزه فعالیت های قرآنی در این شورا عضو هستند و برای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اقدام می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: کارگروه های تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی و پژوهش و آموزش عالی در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه 165 موسسه قرآنی در استان کرمان وجود دارد گفت: این موسسات در اجرای فعالیت های قرآنی نقش ویژه ای دارند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش هماهنگ کنندگی دارد.

وی عنوان کرد: هفته عترت نیز جزء برنامه های قرآنی مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این هفته در استان کرمان نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.

علیزاده حمایت از پژوهش های قرآنی، حمایت از تولیدات هنری قرانی از جمله در بخش فیلم و کلیپ، تهیه و تدوین کتابهایی از شخصیت های برجسته قرآنی را از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

وی گفت: استعدادیابی شکوفه های قرآنی در مناطق محروم، حمایت از برگزاری نمایشگاه های سیار قرآنی و حمایت از جلسات خانگی قرآنی از دیگر سیاست های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شمارش لحظه به لحظه انجام شده از نمایشگاه قرآن و عترت (ع)، 350 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار