ایجاد ظرفیت‌های جدید در عرصه صادرات نفت ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ظرفیت‌های جدیدی در عرصه صادرات نفت توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ - 04June 2016

ایجاد ظرفیت‌های جدید در عرصه صادرات نفت ایران

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس، سید پیروز موسوی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است و با همه ظرفیتها برای تحقق شعارهای امسال تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به تفاهمنامه شرکت پایانههای نفتی ایران با مرکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، خاطرنشان کرد: تلاش شده است که برنامههای اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت با تکیه بر توان داخلی و ظرفیتهای موجود کشور اجرایی شود.

موسوی از کاهش وابستگی برای تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور به عنوان یکی از دستاوردهای این برنامه خبر داد و اضافه کرد: برنامههای اقتصاد مقاومتی صنعت نفت زمینهساز صرفهجویی ارزی برای اجرای برنامهها میشود.

مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با اشاره به اجرای شش پروژه بر اساس کارهای پژوهش در حوزه صنعت نفت، بیان کرد: برای استفاده از توان پژوهشهای کاربردی ۱۳ قرارداد با جهاد دانشگاهی امضا شده است.

وی یکی از مهمترین قراردادها را مربوط به ایجاد سامامه جلوگیری از رسوبات مخزن عنوان کرد و افزود: هر سامانه تا ۸۰ میلیون تومان در طی سال صرفه جویی در بر خواهد داشت.

موسوی همچنین از اجرای طرح میکروبی برای پاککردن خاکهای آلوده انبوهسازی شده با همکاری شرکتهای داخلی و جهاد دانشگاهی خبر داد و اضافه کرد: شرکت پایانههای نفتی ایران جزء ۱۰۰ شرکت برگزیده کشور در زمینه تحقق برنامههای اقتصاد مقاومتی است.

وی به شرایط صنعت نفت در پسابرجام اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیتهای صنعتی داخل کشور مورد تاکید شرکتهای تابعه وزارت نفت و مجموعه دولت است و سیاستگذاریها نیز در همین راستا انجام میشود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به اقدامات این شرکت برای تحقق اهداف دولت در شرایط پسابرجام، اظهار کرد: ظرفیتهای جدیدی در عرصه صادرات نفت توسط شرکت پایانه های نفتی ایران ایجاد شده است.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار