فرازی از وصیتنامه و زندگینامه شهید اشتری؛

درود خدا بر پدر و مادرانی که فرزندان خود را در راه اسلام به قربانگاه می‌فرستند

سردار شهید "محمدناصر اشتری" فرمانده تیپ دوم لشگر 31 عاشورا در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: درود و سلام خدا بر شما پدر و مادرانی که فرزندان خود را در راه اسلام با روی باز و سینه ای فراخ به قربانگاه اسماعیل می فرستید.
کد خبر: ۸۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹ - 10June 2016

درود خدا بر پدر و مادرانی که فرزندان خود را در راه اسلام به قربانگاه می‌فرستند

به گزارش دفاع پرس از زنجان، شهید محمدناصر اشتری در سال 1341 در شهرستان زنجان در خانوادهای مذهبی دیده به جهان گشود. در دوران انقلاب در راهپیمایی ها شرکت می کرد و در پخش اعلامیه ها و نوارهای فرمایشات امام خمینی(ره) فعال بود.

شهید اشتری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا آذر ماه 1358 در حزب جمهوری اسلامی فعالیت می کرد. با تشکیل بسیج مستضعفین بهعنوان نیروی فعال در قسمتهای مختلف بسیج زنجان با عناوین محقق، مربی آموزش نظامی، گشت امنیتی، مسئول آموزش ستادهای اردوئی و ... مشغول خدمت بود.

محمدناصر از آذر ماه 59 تا دی ماه 60 بهعنوان بسیجی در جبهه ها حضور یافت و در این دوره در منطقه دارخوئین از ناحیه پای چپ و کتف مجروح شد و از دی ماه 1360 تا زمان شهادت بهعنوان پاسدار و با مسئولیتهای مختلف در جبهه حضور چشمگیر داشت. او سرانجام در سال 1364 درعملیات بدر به فیض شهادت نائل شد.

متن وصیتنامه سردار شهیداشتری به شرح ذیل است:

عزیزان، شما با سربلندی و افتخار در جبهه های نبرد مشغول حفاظت از خونهای گرانبهایی می باشید و امیدوارم که با توفیقات الهی بتوانید تا آخرین قطره خون همچون رهبرتان حسین(ع) پاسدار مکتب سرخ و خونین اسلام که امام حسین(ع) جان خود را فدای آن کرد، باشید.

امیدوارم با توفیق خداوند متعال در ادای وظیفه موفق باشیم و بتوانیم شکرگزار این نعمت گرانقدر الهی یعنی انقلاب که دستاورد خون هزاران شهید به خون خفته باشیم... هر کس به حد توان خود، یکی با شرکت در جهاد سازندگی، دیگری با صحبت و آن یکی با شرکت در نماز جمعه و دیگری با کمک مالی و خلاصه هر کس به حد توان خود.

مادر، پدر، برادر و خواهرم شما نیز وظیفه ای بس سنگین در رابطه با پشت جبهه دارید. با حضور خود در صحنه، پاسدار حرمت این خونهای مظلوم باشید.

درود و سلام خدا بر شما پدر و مادرانی که فرزندان خود را در راه اسلام با روی باز و سینه ای فراخ به قربانگاه اسماعیل می فرستید. در این راه صبر را همواره پیشه کنید. بدانید که شما در روز محشر رو سفید هستید. تسلیم رضای خدا باشید که خداوند بخشنده و مهربان است. و صلاح ما را بهتر می داند و در سختیها و مصائب صبر و استقامت پیشه کنید که "ان الله مع الصابرین".

بار الهی عمر ما بستان تمام

لحظهای افزای بر عمر امام

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار