استاندار بوشهر:

مدیران در موضوع اقتصاد مقاومتی با جدیت ورود کنند

استاندار بوشهر گفت: مدیران اجرایی باید علاوه بر جدی گرفتن ورود به اقتصاد مقاومتی، اعتبارات عمرانی را به سمت ایجاد زیرساخت برای جذب و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی سوق دهند.
کد خبر: ۸۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ - 09June 2016

مدیران در موضوع اقتصاد مقاومتی با جدیت ورود کنند

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر گفت: مسئولان در هر سطحی باید از سرمایه گذاران حمایت کرده و آنها را گرفتار بروکراسی های اداری نکنند.
وی بیان کرد: در خصوص برنامه ششم توسعه نیز نیاز است که دستگاه ها همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته باشند زیرا این برنامه، نقشه راهی برای انجام هر چه بهتر کارها در آینده است.
استاندار بوشهر در ارتباط با جذب اعتبارات ملی متمرکز برای تکمیل طرحهای نیمه تمام استان بوشهر نیز گفت: سال 94 بخش اعتبارات ملی متمرکز با افزایش 35 درصدی نسبت به سال 93 از سه هزار و 180 میلیارد ریال به چهار هزار و 600 میلیارد ریال افزایش یافت که انتظار است این میزان برای سال جاری شش هزار میلیارد ریال باشد.
سالاری در ارتباط با اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی گفت: در توزیع اعتبارات عوارض آلایندگی به دهیاریها و شهرداریهای استان برای اجرای پروژهها باید نظارت جدی تری اعمال شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه پارسال بیش از چهارهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض آلایندگی به استان بوشهر تخصیص یافت افزود: امسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از این محل جذب خواهد شد که با احتساب شش هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی متمرکز، رقم قابل توجهی برای تکمیل پروژه های عمرانی تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 12 هزار و 500 میلیارد ریال تخصیص اعتبار شد، گفت: پیش بینی میشود امسال 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای نیمه تمام استان بوشهر تخصیص پیدا کند.
سالاری افزود: طراحی پتروشیمی دشتستان نیز آغاز شده و عملیات اجرایی آن بطور رسمی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
وی اظهار داشت: در این حوزه نیز نیاز است دستگاه ها همکاری مطلوب خود در زمینه فراهم کردن امکانات لازم را افزایش دهند.
سالاری ادامه داد: در بوشهر و در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز اقدامی که می توان صورت داد، ایجاد منطقه آزاد تجاری است که امید است در مجلس جدید بتوانیم مجوز آن را کسب کنیم.
وی در ارتباط با خروجی جدید بوشهر نیز گفت: این محور از چغادک تا ساحل روبروی جزیره عباسک پیشرفت خوبی دارد که باید این روند همچنان تداوم یابد.
سالاری گفت: طراحی فاز یک دهکده گردشگری 'دلارام' دلوار نیز به پایان رسیده و طراحی فاز دوم آن آغاز شده است.
وی یادآور شد: در بندر لاور نیز استقرار نماینده بنادر و دریانوردی، گمرک و دریابانی یک اتفاق مثبت است که در کنار این امر باید لایه روبی آبراه این بندر نیز در اولویت قرار گیرد.
سالاری گفت: احداث اسکله صادرات پایانه مواد معدنی نیز در این منطقه پیش بینی شده که احداث آن می تواند رونق خوبی به بندر لاور بدهد.
وی در ارتباط با مشکل تامین آب استان بوشهر نیز گفت: پروژه احداث آب شیرین کن بوشهر تا تابستان سال آینده به پایان می رسد و در کنار آن تثبیت آب ورودی از چشمه ساسان کازرون به استان وتامین 23 هزار متر مکعب آب که ناشی از تغییرات در خط آبرسانی کوثر ایجاد می شود در کاهش مشکل تامین آب استان بوشهر کمک شایانی خواهد داشت.
استاندار بوشهر در زمینه واگذاری پروژه های عمرانی نیز تاکید کرد: در این حوزه باید از گذاشتن مناقصه های محدود و ترک تشریفات برای واگذاری پروژه ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها