"ماه مبارک رمضان" از نگاه رهبر معظم انقلاب:

ماه رمضان، فرصت عروج و اعتلاى روح انسان است

رهبر معظم انقلاب درخصوص برکات ماه رمضان سخنان گرانقدری را بیان فرمودند؛ که در ذیل می‌خوانید.
کد خبر: ۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ - 10June 2016

ماه رمضان، فرصت عروج و اعتلاى روح انسان است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص برکات ماه مبارک رمضان فرمودند: دعاهاى ماه رمضان، به انسان نورانیت مضاعفى مىبخشد. روزه، توجه به خداى متعال، ذکرها و دعاهایى که در این ماه غالباً دلها به آنها متمایل و متوجه مىشوند، جزو سفره ضیافت الهى است؛ از این سفره حداکثر استفاده را بکنید.

ایشان افزودند: کنترل اهواى نفسانى در رمضان، آسانتر از همیشه است. ماه رمضان، بهار خودسازى انسان و انس با خداست.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: ماه رمضان در هر سالى، قطعهایى از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیاى مادّىِ ما، آن را وارد مىکند و به ما فرصت مىدهد که در این ماه، خود را بر سر سفره الهى وارد بهشت کنیم. بعضى همان سى روز را وارد بهشت مىشوند؛ بعضى به برکت آن سی روز، همه سال را، بعضى همه عمر را، بعضى هم از کنار آن غافل عبور مىکنند، که مایه تأسف و خسران است.

ایشان فرمودند: ماه رمضان، فرصت عروج و اعتلاى روح انسان است. ماه مبارک رمضان ماه ضیافت و رحمت الهى است. من همه شما عزیزان را به توجه به دعا در این ایام، توجه به نماز، اقبال به روزه و استفاده از روزها و شبهاى ماه رمضان دعوت مىکنم.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: ماه رمضان، ماه خویشتندارى است. ماه رمضان، ماه ذخیرهسازى تقواست. روزه به ما کمک مىکند تا باتقوا شویم. به برکت روزه و توجه و خشوعى که لازمه روزه است، فرصت و توفیق کار نیک براى انسان وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار