سردار محمد رضا نقدی:

بی‌توجهی به توصیه‌ها و هشدارهای امام راحل، فتنه 88 را رقم زد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما میراثی گران‌سنگ داشته و افق‌های نورانی و امیدبخشی پیش روی ماست؛ بیداری و آزادی‌خواهی جهان نیز نتیجه قیام ۹دی و ایستادگی ملت ایران است.
کد خبر: ۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 29December 2013

بی‌توجهی به توصیه‌ها و هشدارهای امام راحل، فتنه 88 را رقم زد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در اجتماع فرماندهان حوزههای بسیج ادارات و سازمانهای کشور با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر به تدریج جامعه اسلامی به قهقرا رفت، اظهار کرد: این مشکلات جامعه را به جایی رساند که عدالت علوی را برنتافت و حاکمیت معاویه ملعون را بر دولت عدل امام حسن(ع) ترجیح داد و این نتیجه روی کارآمدن افرادی بود که منافع خود را بر منافع اسلام ارجح دانستند.

وی با بیان اینکه حاکمیت نظام اسلامی باید دارای دو ویژگی باشد، تاکید کرد: اول اینکه نظام اسلامی باید برآمده از مردم باشد، یعنی متکی به آراء مردم بوده و قلوب و جانهای ملت را با خود داشته باشد اما این ویژگی به تنهایی کافی نیست و ویژگی مهم و اصلی این است که این حکومت برای رضای خداوند و در جهت حاکمیت الله و قانون الهی باشد.

سردار نقدی افزود: اگر خصوصیت دوم نباشد ویژگی اول، پایداری و دوام لازم را نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دیکتاتوریهای بزرگ و متجاوز به حقوق ملت یک شبه متولد نمی شوند و به اسم آزادی و عدالت ظهور می یابند، گفت: این دیکتاتوریها چون خصوصیت دوم را ندارند زمانی که مسائل شخصی، فردی، جناحی و گروهی پیش می آید خصلت ظاهری مردمی بودن آنها رنگ باخته و جای خود را به منفعت فردی می دهد.

وی افزود: این اتفاقی است که امام راحل و بزرگوارنسبت به آن هشدار داده بودند و همواره خدمت به مردم را به دولتها توصیه می کردند. ایشان در برخی بیانات خود به تشریح مسائل مهمی پرداختند که بی توجهی به آن نکات  فتنه 88 را آفرید.

سردار نقدی اظهار کرد: امام راحل (ره) خطاب به مسئولین میفرمایند: "اساس ادامه یک پیروزی و ادامه انقلاب در این است که دولت، مجلس و کسانی که در ارتش و سپاه هستند و همه اینها از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند. چون اساس سلطهای که بر کشورها و کشور ما از طرف غیر وارد شده است از سوی افراد مرفه و کسانیکه سرمایههای بزرگ داشتهاند یا قدرت را برای حفظ خود و حیثت خود در دست داشتهاند بوده است. مادامیکه مجلس و ارگانهای دولتی از طبقه متوسط و مادون تشکیل شود امکان ندارد یک دولت بزرگ بتواند اوضاع را بهم بزند. همیشه قدرتهای بزرگ در هر کشوری با یک نفر تفاهم کرده این یک نفر برای خودش و قدرتمندی خودش فعالیت میکرد و او را میدیدند و ملت را میچاپیدند و به اصطلاح کدخدا را دیده و ده را میچاپیدند. قدرتهای بزرگ هیچگاه توان مواجه با ملتها را نداشته و نتوانستند کار خودشان را انجام دهند وهرگاه خواستند یک دولت، سلطنت یا ریاست جمهوری را که بر وفق مراد آنها عمل نمیکرد از میان بردارند، یک قدرت دیگردر برابراو میتراشیدند و با آن قدرت، این قدرت را از بین میبردند، چون کار بدست مردم و طبقه متوسط ومادون متوسط نبوده است."

وی با بیان اینکه افراد زیادی در انقلاب نقش داشتهاند، خاطرنشان کرد: عدهای از این افراد شهید شدند و عدهای ماندند و با اخلاص راه را ادامه دادند، اما گروهی خود را وارث و مالک انقلاب دانستند و خواستار مالکیت همه چیز شدند. این گروه برای خود ثروت اندوزی کرده و با تشکیل باند و شبکه تلاش کردند تا کس دیگری نتواند وارد عرصه قدرت شود و زمانی که قدرت از دستشان گرفته شد موضوع را برنتابیدند.

وی با مخاطب قرار دادن این گروه گفت: قرار بر سهم خواهی کسی نیست، چون همه تلاشها برای رضای خداوند و نجات ملت بوده است، ولی این افراد تصور میکنند چون تلاش کردهاند باید باشند و ثروت و قدرت را در دست بگیرند؛ این طبقه جدید اشرافیت، خواستار همه چیز است.

وی با بیان اینکه کسی که برای خلاصی از زندان ۱۰میلیارد وثیقه میگذارد چطور مردم محروم را درک میکند، خاطرنشان کرد: این رقم میتواند زندگی محرومین را متحول کند، فتنه ۸۸طغیان طبقه اشرافیت جدید علیه آرای ملت بود.

سردار نقدی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) خطاب به مسئولین افزود: امام خمینی (ره) در ادامه میفرمایند: "اینکه این دولت مردان سرمایه اندوز انجام میدادند یک نقطه روحی دارد و آن ین است که انسان در فطرت و ذات خودش تناهی ندارد و آمالاش نامتناهی است و وقوف نمیکند. آمال انسان وقتی که اینطور است، اگر انسان اسیر آمال غیر متوقف شود و ببیند که یک قدرتی این آمال و خواستههای مادی و قدرت و سلطه او بر مردم را حفظ میکند، دیگر در بند این نیست که در خدمت مردم باشد. برای اینکه از طبقه مرفه و قدرتمند است و قدرتمندی و حب مال و جاه حد و مرزی ندارد، آنگاه برای حفظ خودش و پشتوانهای که دارد با ملت آن میکند که همه حیثیت و گنجینههای ملت را در دسترس قدرتهای خارجی قرار میدهد تا سهمی ناچیز برای خود بگیرد، در اینجاست که دو جریان اشراف قدرت طلب و قدرت سلطه گر خارجی بهم میرسند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸آمریکا، فرانسه و انگلیس طرفدار چه کسانی بودند، اظهار کرد: روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای خارجی رسماً از فتنه گران حمایت کردند، شاید گروهی بگویند آنها سیاست خود را داشتند، اگر راست میگویید چرا زبان باز نکردید و خط خود را با اروپا و آمریکا مشخص نکردید. چطور اروپایی که پروندهاش سراسر خباثت است از حقوق بشر حمایت میکند؟

وی با اشاره به اینکه در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون نفر و در جنگ جهانی دوم ۷۳میلیون نفر کشته شدند، افزود: کشورهای اروپایی با تاراج مواد غذایی در ایران، مردم را دچار قحطی کردند و بسیاری از مردم در اثر قحطی از بین رفتند.

سردار نقدی اظهار کرد: برادر و رئیس دفتر نفر دوم فتنه پیش از انتخابات به خارج از کشور رفتند و از اروپاییان و شیوخ عرب پول گرفتند، آیا باید برای آزادی ملت ایران به پادشاه دیکتاتور عربستان وصل شد یا به نهضتهای آزادی بخش و انقلابهای جهان؟ پشت پرده این ماجرا کاملاً مشخص است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) خطاب به مردم اظهار داشت: امام عظیم الشان میفرمایند: "آن روزی که هر یک از شما را ملت دید که از مرتبه متوسط میغلتید به طرف مرفه و به دنبال پیدا کردن قدرت یا تمکن، مردم باید توجه داشته باشند و این طور افراد را که به تدریج ممکن است خدایی ناکرده یک وقت پیدا شوند، آنها را سر جایشان بنشانند. اگر ملت میخواهد که این پیروزی تا آخر برسد و به انتهای پیروزی که آمال همه است برسد، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل میدهند، آنکه رئیس جمهور است، آنکه مجلسی است همه اینها توجه کنند مبادا از طبقه متوسط به طبقه بالا و به اصطلاح مرفه برسند. آن روزی که دیدید انحراف از حیث قدرت طلبی و حیث مال طلبی در کشور، وزیرها، رئیس جمهور و مجلس پیدا شد، آن روز بدانید که علامت اینکه شکست بخوریم خود نمایی کرده وباید جلوی آن را بگیرند."

سردار نقدی با بیان اینکه انقلاب ما الهی و مردمی بود و نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸، جریان ضد انقلاب نیز وارد ماجرا شد، جریانی که از سال ۵۷تا ۸۸با انقلاب مخالف بود، پشت فتنه ایستاد و حامی فتنه شد و هیچ کس نمیتواند این مسائل را تکذیب کند.

وی با بیان اینکه باید هوشیار باشیم تا طبقه اشراف و مرفهین بیدرد در جامعه حاکم نشده و ملت را به بیگانگان نفروشند اظهار کرد: برای این منظور باید امر به معروف و نهی از منکر را در بین خود احیا کرده و این سنت الهی را بر پاکنیم.

سردار نقدی گفت: ما میراثی گران سنگ داشته و افقهای نورانی و امید بخشی پیش روی ماست و بیداری و آزادی خواهی جهان نتیجه و دستاورد قیام ۹دی و ایستادگی ملت ماست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه رسانههای بین المللی پس از جنگ، ایران را در انزوای خبری قرار داده بودند،؛ خاطرنشان کرد: همه رسانهها ایران را بایکوت کردند ولی در سال ۸۸حوادث را بطور کامل پوشش خبری دادند و در حماسه ۹دی همه رشتههایشان به نفع انقلاب مصادره شد.

وی گفت: نتیجه حماسه ۹دی این بود که این رسانهها به دست خود غوغا و جنجال به پا کرده و ناگهان حضور مردم را دیدند، حضوری که تمام تلاش ۸ماهه آنان را از بین برد و همه اینها را مدیون اباعبدالله هستیم چون انقلاب ما حسینی الحدوث بود و حسینی البقا است و زمانیکه خیلیها تصور میکردند پیروز شدهاند، به برکت محبت اهل بیت و ابا عبدالله مردم وارد صحنه شدند و همه چیز تغییر کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار