در پیامی؛

استاندار خراسان رضوی درگذشت پدر شعر انقلاب را تسلیت گفت

استاندار خراسان رضوی در پیامی درگذشت شاعر و ادیب انقلاب،حمید سبزواری را به خانواده محترم وی، ادیبان و فرهیختگان کشور تسلیت گفت.
کد خبر: ۸۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ - 14June 2016

استاندار خراسان رضوی درگذشت پدر شعر انقلاب را تسلیت گفت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در پیامی درگذشت شاعر و ادیب انقلاب، مرحوم حسین آقا ممتحنی، مشهور به حمید سبزواری را به خانواده محترم این هنرمند انقلابی، ادیبان و فرهیختگان کشور تسلیت گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت شاعر توانمند، انقلابی و چهره ماندگار فرهنگ کشور، شاعر همیشه همراه با انقلاب، امام و رهبری استاد حمید سبزواری موجب تأثر و تألم فراوان شد.

حمید سبزواری به حق یکی از مفاخر خطه ادبپرور خراسان و نگینی بر انگشتری مفاخر این استان و کشور به شمار می رود؛ وی استوانهی شعر انقلاب بود و در سرنوشت شعر پارسی در این کهن سرزمین، دارای نقش بی بدیلی بود.

این شاعر فقید  که تربیت یافته ی مکتب ادبی خراسان بود و سروده هایش در پیشانی شعر انقلاب قرار دارد؛ هیچگاه مواضع خود را قربانی مصالح نکرد.

استاد سبزواری، شعر فاخر خود را در سراسر دوران انقلاب اسلامی در خدمت به ایمان و آزادی و عدالت نهاد و سرود پیروزی و بانگ آزادی این ملت را سر داد.

سرودههای دلنشین دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن مرحوم که شاعری صاحب نظر در سبک های مختلف شعری بود؛ رویدادهای مهم انقلاب اسلامی را با هنر شعر ماندگار ساخت.

همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند؛ این شاعر فقید هنر خود را در خدمت مردم، انقلاب و بصیرت افزایی قرار داده بود.

ریاست محترم جمهوری نیز از این شاعر برجسته بهعنوان تلاشگری خدوم و جریان ساز در عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی یاد کردند که توانست با تعهد به ارزش ها و ذوق هنرمندانه خود، رویدادهای مهم انقلاب اسلامی را ماندگار سازد.

اینجانب نیز به نمایندگی از مردم فرهیخته ی خراسان رضوی، ضایعه درگذشت این شاعر متعهد را به جامعه فرهنگ و ادب، دوستداران شعر و ادبیات و بهویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و جهت بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر و اجر مسألت دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار