توسط اهالی خطه سربداران انجام شد؛

بدرقه پدر شعر انقلاب اسلامی تا آرامگاه ابدیش+ تصاویر

پیکر پدر شعر انقلاب پس از تشییع بر دوش همشهریانش، در پارک جانباز سبزوار آرام گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵ - 17June 2016

بدرقه پدر شعر انقلاب اسلامی تا آرامگاه ابدیش+ تصاویر

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در پی درگذشت پدر شعر انقلاب اسلامی مراسم تشییع پیکر این شاعر فرهیخته با حضور گسترده مردم انقلابی، مسئولان کشوری، استانی و محلی شهرستان سبزوار برگزار شد .

پس از اقامه نماز بر پیکر این شاعر متعهد توسط آیت الله محمد حسن علوی در مسجد جامع، مردم دغدار سبزوار با کوله باری از غم و اندوه در از دست دادن پدر شعر انقلاب، پیکر مطهر او را تا پارک جانباز آرامگاه ابدیش بدرقه کردند.

پس از رسیدن پیکر استاد سبزواری به محل خاکسپاری، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در رثای این شاعر انقلاب قرائت شد.

در ادامه این مراسم صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز با تسلیت فقدان استاد شعر انقلاب سبزواری از ایفای نقش ایشان در صحنه های مختلف انقلاب گفت و افزود: سبزواری، زاده سبزوار بود و فرزند ایران بود.

وی با بیان اینکه ایران، اسلام و انقلاب به وجود این فرزند می بالد  تصریح کرد: وی چون دعبل خزاعی شهر به شهر نوای شعرش را طنین انداز کرد و نام ماندگارش در تمام اعصار باقی است.

صالحی با بیان اینکه گرچه به ظاهر چهره در نقاب خاک خواهد کشید افزود: سبزواری نخواهد مرد چون شعر انقلاب زنده است.  

معاون فرهنگی وزارت ارشاد سبزواری را شهید زنده انقلاب دانست و ابراز داشت: درزمان جنگ شهدا با شعرهای سبزواری پای در دفاع از اسلام و انقلاب گذاشتند.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه استاد سبزواری پیام انقلاب را در اشعارش به گوش همکان رساند تاکیدکرد: نقش بی بدیل استاد سبزواری در انقلاب بسیار تاثیر گذار بود.

وی با بیان اینکه هویت دینی در شعر استاد سبزواری به وضوح دیده می شود تصریح کرد: ایشان از ظرفیت شعر به طور کامل استفاده کرد.

در ادامه گروه سرودی متشکل از نسل های مختلف انقلاب اشعار و سرودهای انقلابی استاد حمید سبزواری  را اجرا کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار