جانشین سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به دفاع پرس خبر داد:

عرضه۵۵ عنوان کتاب در نمایشگاه قرآن/ ترویج مبانی اندیشه‌ای دفاع مقدس

مبانی اندیشه‌ای دفاع مقدس با هدف معرفی الگوهای قرآن بر گرفته از دفاع مقدس عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ - 13June 2016

عرضه۵۵ عنوان کتاب در نمایشگاه قرآن/ ترویج مبانی اندیشه‌ای دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایشگاه قرآن کریم همه ساله از اول ماه مبارک رمضان میزبان روزه داران ماه خداست. امسال نمایشگاه چند روز با تاخیز با ماه مبارک همراه می شود تا بتواند اتفاقات جدیدی را در برگزاری نمایشگاه به نمایش بگذارد.

محمد نبی کریم پور جانشین سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار ما از حضور این سازمان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نشر معارف و آموزه های رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تعداد زیادی کتاب عرضه خواهد شد اظهار داشت: بالغ بر 55 عنوان کتاب با موضوع قرآن و عترت به عنوان مبانی اندیشه دفاع مقدس با هدف معرفی الگوهای قرآن و بیان مبانی اندیشه ای بر گرفته از دفاع مقدس عرضه می شود.

جانشین سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس خاطر نشان کرد: از مجموع کتب ارائه شده در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کتاب های چون «جنگ های پیامبر اکرم در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» قابل توجه هستند. تعدادی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه تولیدات دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.

کریم پور افزود: «نظام دفاعی پیامبر اسلام از دیدگاه روایات اهل سنت» دیگر اثر ارائه شده در نمایشگاه قرآن کریم است. «حیات احمد» نیز کتابی است که الگوهای قرآنی را که تجلی صفات قرآن در دوران دفاع مقدس را احصاء و معرفی کرده است. رمان «ایستاده های شکسته» دیگر کاری است که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت های غرفه سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در نمایشگاه قرآن کریم گفت: بخش دیگری از فعالیت های ما در نمایشگاه مربوط به کارهای گرافیکی است. در این بخش سه مجموعه را به نمایشگاه آورده ایم. مجموعه کارت پستال های مضین به آیات قرآن و تصاویر دفاع مقدس که ترجمه آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نیز آمده است.

جانشین سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: دو محصول فرهنگی دیگری که برای ارائه در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در نظر گرفته شده است مجموعه گرافیکی «منهاج» و «مومن باید» است. مجموعه منهاج برگرفته از کتاب نهج البلاغه و مجموعه مومن باید نیز احصاء شده از قرآن کریم است که به علاقمندان ارائه خواهد شد.

کریم پور در پایان ضمن دعوت از علاقمندان به مفاهیم قرآن و دفاع مقدس برای حضور و بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه تهران گفت: ما در غرفه 2 راهروی 2 شبستان مصلی امام خمینی(ره) پذیرای علاقمندان به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

خاطر نشان می شود بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر امروز دوشنبه24خرداد از ساعت 18 تا 23:30به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد و همه روزه تا 8 تیر میزبان روزه داران و علاقمندان به کلام وحی خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار