مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان عنوان کرد

آزادی 23 زندانی زن توسط یک خیّر ناشناس/ 70 درصد خانواده زندانیان نیازمندند

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: سال گذشته خیرین ناشناسی را داشتیم که فقط یک نفر از آن‌ها در یک فقره چک، ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به انجمن کمک کرد و زمینه‌ساز آزادی ۲۳ زندانی شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ - 15June 2016

آزادی 23 زندانی زن توسط یک خیّر ناشناس/ 70 درصد خانواده زندانیان نیازمندند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محسن نصیری در مراسم جشن گلریزان حمایت از خانوادههای زندانیان نیازمند که شب گذشته با حضور مسئولانی از سازمان زندانها و جمعی از خیران و نیکوکاران برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان مرکز یک موسسه مردمی است که بودجه دولتی ندارد و بودجهاش توسط نیکوکاران و خیرین تأمین میشود.

وی ادامه داد: خانواده زندانیان قشر آسیبپذیر جامعه هستند و متأسفانه فرهنگسازی خاصی برای توجه به آنها نشده است. وقتی سرپرست خانواده عمداً یا سهواً جرمی را مرتکب میشود و دوران محکومیت خود را میگذراند، خانواده وی نباید مورد فشار قرار گیرند؛ چرا که آنها هیچ ارتباطی با جرم انجام شده ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با تاکید بر اینکه انجمن حمایت بهعنوان یک پل ارتباطی بین خیرین خداجو و این خانوادههای نیازمند است، گفت: خوشبختانه در سال گذشته سازمانها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفهای در این زمینه همکاری قابل قبولی داشته است. این سازمان تعدادی از خانوادههای زندانیان را در قالب کار در خانه مشغول کرده است.

وی توضیح داد: در بحث ارتقای سلامت روان خانواده نیز بهصورت رسمی یک مرکز خدمات روانشناسی دایر کردیم؛ که 625 نفر در نیمه سال گذشته از خدمات این مرکز استفاده کردند.

نصیری اضافه کرد: سال گذشته خیرین ناشناسی را داشتیم که فقط یک نفر از آنها در یک فقره چک، 2 میلیارد و 280 میلیون تومان به انجمن کمک کرد؛ که البته رابط ما با این خیّر ارجمند پسر شهید همت بود. این کمک باعث شد تعداد 23 نفر زندانی زن که 3 یا 4 نفر آنها محکوم به قصاص بودند آزاد شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان با بیان اینکه 70 درصد خانواده زندانیان نیازمند و حتی به نان شب محتاجاند، تاکید کرد: اولویت ما در سال 95 توانمندی اقتصادی، فرهنگی و فکری این خانوادههاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار