سفیر ایران در روسیه:

همکاری اقتصادی با تهران برای نخستین بار در نشست سن پترزبورگ بررسی می شود

سفیر ایران در روسیه و عضو هیات بلندپایه جمهوری اسلامی، در نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در صفحه اینستاگرام خود نوشت که برای نخستین بار در طول 20 دوره برگزاری این همایش، فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران بررسی می شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 16June 2016

همکاری اقتصادی با تهران برای نخستین بار در نشست سن پترزبورگ بررسی می شود

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مهدی سنایی در این مطلب که همزمان با آغاز نشست سن پترزبورگ انتشار یافت، با اشاره به برنامه های هیات ایران به سرپرستی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، تجارت و معدن، افزوده است: در نشست امروز (پنجشنبه) که با حضور مقام های دولتی و بین المللی و همچنین روسای صندوق های مالی و اقتصادی دنیا برگزار می شود، پانل «ایران پسا تحریم» نیز برگزار خواهد شد.

در مباحث این پانل، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه، نعمت زاده، سفیر ایران در روسیه و همچنین چند تن از معاونین وزرا و نمایندگان تجاری دو کشور سخنرانی خواهند کرد.

سنایی افزوده است: نعمت زاده در ادامه نشست با چند تن از وزیران روسیه، وزیر تجارت اوراسیا و همچنین برخی مقام های دیگر دیدار می کند.

سفیر ایران افزوده است: دراین نشست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر جمعه با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرده است که در حاشیه نشست بزرگ بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با وزیر صنعت و رییس هیات ایرانی دیدار و در باره گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف مذاکره خواهد کرد.

این نشست که با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، به دلیل گستردگی برگزاری و تنوع محورهای مورد بررسی، فرصت های بسیاری را برای رایزنی های گسترده و عقد قرارداد بین شرکت کنندگان فراهم می کند که توجه روزافزون کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب کرده است، بگونه ای که حدود دو هزار خبرنگار و تحلیلگر اقتصادی رسانه ای از کشورهای مختلف در این نشست فعالیت می کنند.

سال 2015 که این همایش میزبان بیش از 45 رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر از 32 کشور جهان و حدود دو هزار خبرنگار بود، شرکت های روسی با آمادگی قبلی و رایزنی های گسترده در بخش بازرگانی موفق شدند 205 قرارداد به ارزش پنج میلیارد و 300 میلیون یورو امضا کنند.

 

نظر شما
پربیننده ها