معاون حقوقی رییس جمهوری:

اصلاح قانون تعاون برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

امین زاده گفت: اصلاح قانون تعاون بسترهای قانونی لازم برای استفاده حداکثری و مطلوب برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند.
کد خبر: ۸۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ - 20June 2016

اصلاح قانون تعاون برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهوری عصر دوشنبه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل در محل سالن همایش های صدا و سیما افزود: اصلاح قانون تعاون کمک خواهد گرفت بخش های مغفول مانده این ظرفیت عظیم اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد شناسایی و به کار گرفته شود.

وی تعاون را موتور محرکه کارآفرینی دانست و افزود: تعاون می تواند با استفاده از توان مردمی، ظرفیت های ناشناخته کشور را بارور سازد.

امین زاده بر تقویت تعاونی های دانش بنیان و متخصصان با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان این که رفع انحصار های دولتی از اهداف مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است، گفت: ضروری است در این جهت سیاست های اصل 44 قانون اساسی مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات بخش تعاون را نبود فرهنگ استفاده از تعاون برشمرد و خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد نهادهای تعاون تقویت شوند تا به گسترش فرهنگ استفاده از تعاون کمک کنند.
امین زاده بر تقویت بانکداری تعاونی و بانک تعاون برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

امین زاده اقتصاد مقاومتی را اقتصادی راکد و منفعل ندانست و افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا و فعال است که در عین حال با اقتصاد ریاضتی متفاوت است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی را در عین پویا بودن، اصلاح و ترمیم خود عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مجبوریم مسیر خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: یکی از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار