فرمانده سپاه استان ایلام:

تولیدات علمی نشان از پیشوایی اساتید بر دانشگاه‌هاست

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: علم در اسلام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس فرمایش رهبری که اساتید را فرماندهان جنگ نرم می‌دانند؛ قطعاً تولیدات علمی نشان از پیشوایی اساتید بر دانشگاه‌هاست.
کد خبر: ۸۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 21June 2016

تولیدات علمی نشان از پیشوایی اساتید بر دانشگاه‌هاست

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در جلسه مجمع شورای قشر بسیج اساتید که به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید برگزار شد، بیان کرد: آنچه در خصوص شهید چمران می شنویم یک واقعیت است که یک انسان عالم در فضای آلوده آمریکایی، پرواز اعتقادی و دینی خود را از آمریکا به ایران و از ایران به لبنان می کشاند.

وی عنوان کرد: شهید چمران در آن زمان شرایط روز را تحلیل می کند و با امکانات اولیه به جنگ تمامعیار دشمن می رود و جنگ چریکی(نامنظم) را طرح ریزی و آغاز می کند.

حسینی، شهید چمران را یک سرباز به تمام معنا خواند که در محوری ترین مرز اسلام به شهادت رسید.

وی افزود: این عارف دانشمند چون از نظر علمی یکی از اصلی ترین عالمان زمان بود به همین دلیل سالروز شهادت آن والامقام را روز بسیج اساتید گذاشتند.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه دیدار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با اساتید در ماه رمضان نشان از اهمیت اساتید و جایگاه آنها دارد؛ اظهار کرد: علم در اسلام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و رهبر انقلاب در این باره به اساتید می فرمایند "شما فرماندهان جنگ نرم هستید"؛ پس قطعاً تولیدات علم نشان از پیشوایی اساتید بر دانشگاههاست.

سردار حسینی بیان داشت: ارتباط سریع دانشگاه با علم و صنعت که تاکید رهبری بر آن است، متاسفانه امروز شاکله ی خاصی ندارد و امروز از اساتید خواسته می شود محور حرکت خلاقیت و نوآوری دانشگاه ها با علم و صنعت مرتبط باشند.

وی در ادامه به موضوعات فرهنگی جامعه پرداخت و ابراز کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است که میتواند در مسکن، دانش، تغذیه و تمام عرصه ها کشور تغییر رفتار ایجاد کند.

سردار حسینی بر تربیت جوانان و تاثیرپذیری اساتید به دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید طبق نیازمندی جامعه مقالات و پایاننامههای خود را ارائه دهند؛ نه اینکه مقالات علمی که نشان از دانش کسب شده در دانشگاه است، را خریداری کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار